Tre bukkene bruse på skogstur ❤

Heihei, mine fine!

I natt var Mille så heldig å fikk sove over hos klassevenninnen sin Louisa. Når de etterhvert våknet, var ønsket stort om å få reise til byen aleine og romjulsshoppe. Hjelpedumeg, det har snuppa vår aldri noensinne gjort før, men en gang må jo være den først. Med julepenger i lommeboka fra onkel Heinz, og strigla til tusen dro de to fine jentene avgårde. Jeg derimot, hoppa rett i stalltøyet og dro ut til vår fine Sol.

Det har vært slikt et uvær her i det siste, så hestene har ikke fått vært ute. Når lille-Helle (har ei “stor” eller “voksen” også i stallen) spurte om jeg hadde lyst til å være med på skikkelig skogstur, var jeg ikke sein med å takke ja. Emily og hennes lille “Musse” ville også være med, så vi var en snodig liten “tripp, trapp, tresko” gjeng som langa ut på tur. Vi kalte oss vel også “De tre bukkene bruse”, for hestene våre er jo så forskjellige, og ei bru fikk vi også lurt hun reddharen min ut på. 

For meg som er litt råtten i skrotten, er det rein lykke å ha med seg så spretne ungjenter. For det er en del regler å følge, når vi ferdes rundt på veiene. Det er strengt forbudt å etterlate seg bæsj midt i tråkket, så da må vi rett og slett gå av og sparke alt inn til siden. Det er et “hekkanpekkan” for meg, jeg sitter helst i salen fra begynnelse til slutt, uten å kave og mase, men ungfolene spretter av uten problemer.

Det var litt av et kaos på stiene i dag. Kreftene “Urd”, hadde etterlatt seg tydelige spor. Vel, stormen hadde ikke ødelagt så mange trær og busker, men virvla rundt alt av tømmer og kvister som allerede lå felt på sidene. Vi måtte ri slalom mellom hindringene som lå overalt, og Emily måtte etterhvert fjerne fire store busker i halen på Sol.

Trioen koste seg i alle fall godt i dag, og jeg håper virkelig vi kan gjenta det igjen snart. Jeg merket derimot når vi kom hjem, at Sol har mista en sko på det ene bakbeinet. Per smed er på ferie i et par uker til, så i morgen må Bjørn Erik i ilden. Vi har nemlig allerede skaffa meg verktøyet som trengs for å ta av sko. For hester kan faktisk gå noen dager uten, så lenge de står beint, så da må den andre skoen bak også av. We fix…

Denne romjulen er jammen meg en herlig tid. Jeg kom hjem til ferdiglaga kalkun i stad, og hele huset fullt av besøk. Ungene har venner her, så igjen ble det trangt rundt middagsbordet, men gu´ så koselig. Nå skal jeg derimot nyte kvelden med mamma. Hun skal hjem allerede i morgen, og jeg kjenner at jeg er lite klar for det. Tiden har gått så alt for fort…

Håper dere alle har det bra!

Klem Nina

 

 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg