Flassende tatoverte bryn og rotfylling med varmeutslett…

Nå ler jeg godt!

Har akkurat kommet hjem fra en forrykende dag, som snart slår lufta ut av meg, kjenner jeg. Har dere noen gang sitti i en tannlegestol, hvor dere i utgangspunktet gruer dere ihjel til kommende rotfylling men samtidig har glemt at du har ikledd seg to sett med ulltøy fra topp til tå? Det har jeg altså akkurat opplevd, og ja dere kan godt le, for det ble søren meg litt av et sirkus.

For på toppen av det hele, begynte jeg å blø noe inni hampen mye under første del av rotfyllingen, så jeg ble overlatt til meg selv en stund for at det skulle stoppe. Når jeg ligger der med vidåpen munn og konsentrer meg om å ikke flippe ut, fordi spyttkjertla på det tidspunktet har begynt å melde sin ankomst i rasende fart, slår altså den doble ulla inn for fullt. Og ikke nok med det, dere! Jeg fikk som dere vet tatovert bryna mine sist uke, og nå har de altså begynt å klø og flasse noe så inni hampen mye. Så der lå jeg altså, varm og rød som en hummer, kvelende i mitt eget spytt, mens bryna klødde, djiiiisus! Godt jeg er velsigna med en tålmodig og flink tannlege. Jeg har gått til han Magne på Madla i tyve år nå, så han vet nok at familien Thorsen ikke alltid er helt riktig navla…

Kom inn dørene her nå nettopp, som spydd ut av en god gammaldags høyfjellsol, men synet av smilende fornøyd Mille-mor, fikk roa meg kraftig ned. Hun klarte tross alt å komme seg gjennom dagen sin, hoppende rundt på krykker, og da er jo min tilstand bare barnematen i forhold. Men, men, vi har nå kommet oss så langt i dag, og alt jeg grudde meg til, kan jeg legge bak meg. Jeg har møkka, stelt og ridd Sol, gått lang tur med Pippi, begynt på rotfyllinga jeg har grua meg til en evighet, handla og fått hjem en blid og fornøyd Mille-mor. Nå gleder jeg meg til å rusle opp og ta meg en lang varm dusj (vel, da blir jeg vel enda rødere) med nyinnkjøpt eple-sjampo, som får gode gamle minner til å strømme på. Slettes ikke så ille dag allikevel når jeg tenker meg om, for jeg har jo tross alt for gjort mye…

Sjekk de freshe pillesorteringseskene jeg fant på apoteket. Nå går de hvite kjedelige kina-greiene til Bjørn Erik rett i søpla…

Eple-sjampo, hjertesukk, for en herlig duft…

Nei, dusjen kaller dere. Skal altså bli så herlig. Etterpå skal jeg lage spagetti og begynne så smått å pakke for Mille som skal til Hege og meg selv som om fire dager drar til London…

God middag!

Kyss og klem

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg