En liten pust i bakken…

Hei, hei!

I dag går det sakte med Mille-mor og meg. Det er kaldt, det småregner konstant og vi er litt værsjuke. Derfor har vi bestemt oss for å vente et par timer til før vi drar i stallen, for værgudene har lovet oss sol etterhvert. 

Bjørn Erik og jeg hadde jo som sagt en veldig fin tur-opplevelse i sammen nylig, og det var jammen meg godt, for vi ser hverandre ikke så mye ellers. Han er på jobb og jeg henger i stallen, og i det siste skjer det ting på kveldene også. Derfor var det godt med en liten pust i bakken i jacuzzien. Vi glemmer at vi har den, særlig på denne tiden av året hvor hagen aldri blir brukt. Vannet er derimot skiftet, så det var bare å ta seg en rask dusj og få på seg badeklærne.

Mille skulle egentlig vært fotograf for anledningen, men hun ble kjempesur når hun ikke selv fikk hoppe i. Jeg har sagt hun må vente til vi har lagt bak oss vår neste lille mini-ferie og sykehusbesøket i Oslo. Jeg vil ikke at hun skal utsettes for noe som kan gjøre henne syk, og det å tilbringer tid i 38 graders varmt vann og nesten minusgrader i lufta er nok ikke så lurt. Hun har fått mye bedre immunforsvar de siste åra, men med tanke på at hun spiser mye mindre nå som hun har fått “plate” i munnen, tar jeg ingen større risikoer.

Derfor ble det ingen bilder av oss turtelduene i badestampen, og det er kanskje like greit. For vi lå som to hvaler i hvert vårt hjørnet og holdt på å sovne. Jeg kviet meg som vanlig med å avslutte badet, så dere kan tro jeg hadde rosinfingre etter på. Deilig var uansett utrolig deilig, og jeg sovna etterpå før hodet traff puta. Vi må forsøke å gjenta det oftere, for i tillegg til at det gjør kroppen godt, får Bjørn Erik og jeg snakket i sammen. Det er nemlig ikke ofte jeg har den fulle oppmerksomheten fra han Mr. Thorsen. Han tar ikke lange pauser fra elektronikken sin, men jeg er kanskje ikke den rette personen til å klage for mye over akkurat det…
 

Nå skal jeg manne meg opp å få laget en Finn-annonse. Jeg lot det å finne en fôrpasser til Sol ligge litt på hylla, men jeg ser det hadde vært godt med et par dager fri innimellom. Vel, når vi først har kommet oss i stallen, så er alt bare fryd og gammen, men det er jo ikke mye energi igjen etterpå til andre ting. Nå som Mille heller ikke kan ri, hun har fortsatt blåmerker etter bruddet i ankelen, må jeg ri henne selv hver bidige dag, og det er jo ikke denne kroppen skapt for. Så da skal jeg være litt gæærn, og hive meg ut på den gale Finn-verdenen, gulp…

Ha en fortsatt strålende dag, dere! 

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg