Roen har senket seg…

Endelig helg, dere!

Hele flokken har kommet hjem, og ingen av oss har andre planer for kvelden enn å slappe av og ta livet helt med ro.

I dag valgte jeg å ta en liten “timeout” fra stallen. Det så rett og slett helt for jæ…. ut her hjemme, og noe drastisk måtte rett og slett gjøres. Som regel bruker denne skrotten her en del tid om morran for å komme skikkelig i gang, og etter endt dag i stallen, er det lite energi igjen til andre ting. Derfor fikk Mille-mor igjen prøve seg litt på egenhånd, for jeg var nødt å prioritere litt annerledes for en gangs skyld.

Hesten Sol fortjente også en hviledag fra ridningen, og siden Mille fortsatt har litt vondt i foten passet det godt med en pausedag for henne også. Gjøremålene er allikevel mange i stallen, hesten må ha stell, det må møkkes og gjøres i stand mat for et helt døgn. GPS-klokken ble tatt på, og hun fikk med seg en liste over hva hun skulle gjøre, og jeg tror vi rett og slett vi en tid fremover, er nødt til å gjøre det sånn. Det er nemlig ikke alltid så lett å holde på konsentrasjonen, men snuppeline er veldig god på på å følge rutiner.

Mens Mille-mor koste seg i stallet, puslet jeg her hjemme. Julestjernene ble endelig skiftet ut med nydelige påskeliljer, og bøtta med såpevann ble flittig brukt. Bjørn Erik dro og hentet snuppeline etterhvert, samtidig som han fikk på plass 15 sekker med spon for oss. Jeg var dessverre ikke helt i mål når to slitne kropper entret dørene her, og av ansiktsuttrykket mitt, skjønte nok Bjørn Erik at jeg sårt trengte litt hjelp. En time seinere, var alt på stell, og hjemmelaga chilligryte med oksekjøtt “ready to digg in” etter 5 timer på kok. Endelig helg!

 

Selv om julestjernene fortsatt så bra ut, var det et friskt pust å hente frem “vår”-brikkene til bordet og nydelige påskeliljer…

Jøss, han far har skrudd av TV´n og tatt fram malespannet igjen. Strøk nummer to på kjøkkentaket skal utføres, og det var jo en overraskende vending. Jaja, da tror jeg vi jentene tar frem spillet Skippo, og holder han med selskap.

Da gjenstår det bare å ønske dere alle en riktig god helg! Nyt den maksimalt, klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg