Jeg beklager at jeg lo…

Heihei!

For mange herrens år siden, var vi en stor jente-gjeng som dro til Lyngdal hvert år. Vi leide flere hytter nede på stranda, og glemte jobb, småbarn og menn for en stakket stund. Jeg husker jeg alltid gledet meg i månedsvis til disse treffene. De var et av høydepunktene jeg på ingen måte kunne unnvære, og jeg var altså spinnvill hver bidige gang Tonje og jeg satte oss i bilen for å møte flokken.

På det meste var vi bortimot 20-25 kvinns, og jeg husker alle alltid så så freshe ut. Mye av grunnen var nok at de fleste gledet seg like mye som meg, det ga oss en skikkelig boost i hverdagen, og jeg husker mange forberedte seg til turen på flere måter. Noen trente som noen galninger, de gikk gjerne ned 5-10 kg og andre handlet inn nye klær og fjonga seg skikkelig opp. Jeg husker jeg fnyste litt, og faktisk tok meg i å le av alle disse forberedelsene, men det dere, beklager jeg på det sterkeste i dag. For nå som jeg har tid, gjør jeg akkurat det samme når jeg skal ut på sprell.

For jeg ser det er skikkelig moro, å forberede seg til slike eventer. Den gangen hadde jeg småbarn, og var nok bare glad for å ha alt på stell hjemme for å kunne dra med god samvittighet, men i dag tar jeg meg i å fiffe meg opp foran enhver stor anledning. Å dra til Trysil og treffe en haug gode barndomsvenner, fikk også meg til å ville vise meg frem fra min beste side. Vel, nå gikk planen i dass om å gå ned 5-10kg, der var jeg nok igjen litt sein om å sette i gang, men jeg pakka med meg et par nye comfy antrekk og stylet meg opp så godt jeg kunne. 

Det er nok ingen hemmelighet at jeg “jusker” litt. Jeg er heldig som innimellom kan sette av tid til hår, hud, bryn, vipper og negler. Er jeg “jåla jåla rattata”? Tja, kanskje litt når jeg skal ut på noe spesielt, for som dere vet, bor jeg i stallklær til daglig og lukter hest. Da må det vel være lov å ta noen små grep innimellom, eller hur?

Før Trysil-turen, var jeg altså innom forskjellige steder og pynta meg. I ridetøy og med spon i håret, entret jeg inn dørene hjemme hos Torunn. Der driver hun nemlig salongen sin På Neglen, og hun har altså en stor dose yrkesstolthet innabords, som reflekteres i det nøye arbeidet hun utfører. Nå som jeg derimot driver med hest hver bidige dag, har jeg slått meg til ro med at akrylneglene må være noe kortere enn før. Jeg elsker den sorte varianten, men når påsken nærmer seg blir det nok en annen vri. For gult har jo blitt skikkelig “inn” nå, så jeg tror jeg skal være litt gæærn og gå for det. 

Det er nå i alle fall kjekt å freshe seg opp, før man skal ut på sprell. Som godt voksen, er det innimellom hverdagens kjas og mas herlig å ta vare på seg selv. Jeg er blitt veldig bevisst på hvem jeg går til, for da vet jeg hva jeg får. Takk skal du ha Torunn ❤

 

Nå skal jeg finne sofakroken og fortsette på serien “Girls“. Jeg har allerede rukket å komme så langt som til sesong 5 på få dager, er helt hekta, og det er altså så typisk meg å grave meg ned i slike nerdete rariteter. Jeg elsker Hannah og de forskrudde vennene hennes, og seg meg nødt til bruker et par timer hver bidige dag på herligheten.

Skrives igjen, dere!

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg