Nei, jeg nekter for at det kan bli for mye…

Hallaisen, dere!

Ja, nå er huset klart for den store høytiden. Nå er det ingen tvil om at påsken har entret dørene her, det er gult “all over”. Så fresht, og jeg skal jammen meg sørge for å spre denne gladfargen rundt omkring her, selv etter at påsken er pakket bort.

Mille synes derimot dette ble “too much”. Helt sikkert fordi hun selv ble satt til å henge på påskeegg i fem forskjellige farger ute på epletreet. Bjørn Erik og jeg har pøst på med fjær før av, og Mille-mor synes egentlig ikke vi trengte å ha på noe mer i tillegg. 

Egg ble det, for jeg har ikke brukt de på over femten år, og det var på tide å børste støv av dem. Ble helt knæsj, for akkurat nå er jeg i en modus om at det aldri kan bli for mye pynt.

Ungenes kreasjoner gjennom over tyve år er også hentet frem, men noe av det henger så vidt i sammen. Jeg har nok aldri hatt barn som har likt å sitte for lenge å plundre med slikt, så hønene som står spredt rundt omkring ser nok litt slitne ut, men det er jo bare sjarmerende.

Vet dere forresten hvordan man farger eggene når de blir kokt? Mille og jeg brukte en hel flaske med gul konditorfarge i vannet når vi kokte egg i morges, men de var like hvite etterpå selv om vannet var knallgult. Hva gjør vi feil?

Nå har han far kommet hjem fra jobb og for aller første gang skal vi ha lammekoteletter. Takk gud for gode råd på nettet, for dette må bli bra ikke bare halvbra…

Håper dagen har vært 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

6 kommentarer
    1. Skikkelig påskestemning hos dere nå ja. Koselig. 🙂 Ha løkskall i vannet når du koker eggene, da blir de gule. :-). God påske til dere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg