Etter 1 år er det fortsatt Sol + Mille = Sant ❤

Wow, tenk at det har gått et helt år siden vi fikk hjem islandshoppa Sol!

Dere kan tro vi var i overkant spente på hvordan det å være hesteeiere skulle bli. Vi hadde niksnada peiling, og var ganske stressa over å ta på oss et så stort ansvar. Takket være gode støttespiller hos stallfolka på Leikvoll, fikk vi alltid den hjelpen vi trengte underveis, og jeg følte vi etterhvert klarte oss ganske bra.

Hesten har det primaballerina, hun stortrives og har funnet seg godt til rekke hos resten av flokken. Hun er høy i rang og en soleklar favoritt hos gutta. Mille og Sol har kommet mye nærmere hverandre, og til høsten starter de friskt opp med ridetimer to ganger i uka. De har blitt en finfin duo, de passer så utrolig godt i sammen, og er stadig i utvikling.

I starten var Sol ganske så sprelsk og vi var nok ikke helt trygge på den utrolig sterke hesten. Etterhvert som tilliten vokste og grensene ble tydeligere, ble samspillet også bedre. Det er fortsatt mye futt i henne, men nå i noe mer kontrollerte former, og vi angrer ikke et sekund på at vi tok det skrittet videre i fjor og fikk henne med oss hjem.

I dag er jeg som mamma veldig trygg på at Mille og Sol klarer seg noen dager helt på egenhånd. Jeg vil nok alltid være der i bakhånd og sørge for at ting går riktig for seg, men jeg kjenner jeg slapper mer av nå. Jeg har valgt å stole på at Mille tar godt vare på hesten sin. Båndet dem i mellom er lekent og nyskjerrig, og kjærligheten er sterk. Jeg gleder meg virkelig til å se hvordan dette eventyret kommer til å utvikle seg videre ❤

 

Sol kommer villig når Mille roper på henne…

To gode venner er ute i frisk luft utallige timer i uka…

I dag var det 8 uker siden sist Sol ble skodd, og da var det på tide å bytte til nye. Ansvaret rundt det å gjøre henne klar og møte Per smed tar Mille på strak arm.

Mille + Sol = ❤

Husker dere Mille sitt første møte med Sol? Les gjerne her.

Håper dere alle har hatt en god dag så langt, og at kvelden blir likeså.

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

2 kommentarer
    1. Utrolig flott hest ♥
      Jeg får ikke lest om Mille sitt første møte med Sol
      Når jeg trykker på linken står det at jeg må logge inn….
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg