Det er strengt forbudt å si “ikke liker”…

God onsdags morning, dere ❤

Ja, da satt jeg her da og venta på at snuppeline skal våkne. Bjørn Erik dro offshore grytidlig i dag, og Pelle var rett i hæla på han. Skyfri himmel og sol lokket meg ned til Pippi-luska og morgen tur, og det var jammen meg ikke feil.

Det sitrer i hele meg nå etter å dra på ferie, men jeg må nok være tålmodig i hele fire uker til. Vel, jeg skal ikke klage på det altså, for jeg er jammen meg heldig som i det hele tatt får ha slikt et eventyr å se frem til. I mellomtiden får jeg forsøke å være så god aktivitetsleder som mulig. Vel, nå kan jo vi dra i stallen og ri hver bidige dag, men jeg håper nå på å få med Mille-mor på litt andre ting også. 

I går dere, spiste vi derimot fisk. Ehhh, er det så spesielt da? Ja, det er faktisk det i vårt hus. Ikke fordi vi ikke foretrekker det, men fordi vi rett og slette elsker andre retter så mye mer. Vel, nå lyver jeg. Alle de andre i husholdningen elsker fisk, mens undertegnende snor seg unna så ofte hun kan. Veldig dumt, med tanke på at jeg var på nære nippen til å måtte gå på diett via legen min nå nylig. Jeg har lenge slitt med kolesterolet, det har visstnok alltid vært høyt, men nå sa legen min at nok var nok. Jeg fikk seks uker på selv å rette på det, før jeg eventuelt måtte begynne aggressivt på medisiner eller altså begynne på kontrollert diett. Begge deler var selvsagt helt uaktuelt. Særlig tanken på å begynne på fler medisiner. For bivirkningene av slike piller er ofte vonde ledd og muskler, og det trenger jeg så absolutt ikke mer av.

Så da forsøker vi…igjen, en noe mer sunnere livsstil. Fryktelig vanskelig spør du meg, men jeg slår altså til og overrasker innimellom. For å ikke gå i fella og bli lei, jukser jeg bittelitt, som i går, når jeg brukte fiskepudding i fiskegratengen. Noen skriker nok høylydt, men det får nå heller være. Denne varianten går ned på høykant, ikke minst hos ungene. Det blir ingen musespising på leiting etter bein, nei tvert om, dette kunne Mille spist til både frokost, middag og kvelds. Jeg setter foten ned ved at hun får ta det med seg som matpakke i stallen, men innen rimelighetens grenser, får hun spise omtrent så mye hun vil. 

Det er strengt tatt forbudt å si at man ikke liker noe i det huset her. Det er lov å si at man foretrekker “ditt” framfor “datt”, men utover det er jeg faktisk helt uinteressert i å vite hva folk “ikke liker”. Fortell meg heller hva du liker, vær positiv, så kan jeg love deg at samtalene blir så mye morsommere og lettere.

Så enkelt kan det altså være:

  • 5 stk. poteter
  • 3 stk. gulrøtter
  • 1/2 boks makaroni
  • 1,5 l hvit saus
  • 800 g fiskepudding
  • revet ost

Gratineres på 200 grader i ovnene i ca 12 minutter, så enkelt at til og med Nina-mor klarer det!

 

 

Jøss, da hørte jeg det gikk i døra på badet oppe, så da er vi “alle mann på dekk”. Jeg har lovet Mille en bytur denne uken, og jeg tror jammen meg jeg skal lokke henne med meg ut på det i dag. 

Fortsatt god sommer, fine dere! Skrives igjen i morgen, Nina ❤

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

2 kommentarer
    1. Jeg er heller ikke glad i fisk, og må alltid ha saus eller noe annet over for å “overdøve” fiskesmaken. Anbefaler pesto på laks! Bland pesto og rømme og bre over laksestykkene før du steker dem i ovnen i 15-20 min. Smaker kjempe godt !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg