“Ingenting” ruler, mamma!

Fy fabian, dere er fine!

Responsen jeg fikk på innlegget i går, løftet meg flere hakk, og jeg har ikke ord for hvor mye det betyr for meg. Når jeg føler meg svak, synes dere jeg er tøff, når jeg føler meg ubetydelig, synes dere jeg er viktig, og jammen nevner noen at jeg er ei “stå på dame” også, hvorpå jeg synes jeg feiger ut gang på gang. Takk ❤

Jeg elsker å være med yngstemannen vår Mille (11) på utallige ting, men i går var hun nødt til å bli med meg på “min greie”. Bandet “Ingenting” skulle til pers i Vågen her i Stavanger, og finere eventyr må man leite lenge etter. Bjørn Erik og jeg forsøker å få med oss så mange konserter vi kan av dem, og når sjansen nå bød seg å vise dem frem til Mille på denne herlige måten, var jeg ikke sein med å planlegge kvelden.

For selvsagt må man synge med, og da må man jo øve godt på forhånd. I tre dager har Mille trent på publikumsfavoritten “Liden”, og jammen satt den ikke som et skudd. Hun er mye flinkere til meg å lære seg tekster, og når man i tillegg kan synge om “naken kvinnekropp” og slikt, blir det jo så moro. Det var virkelig verdt å få med seg denne kvelden, og det var lurt å komme tidlig, å få karra til seg en plass ved scenen. For vi var langt fra aleine med å mønstre opp i sentrum. Vågen var stappfull til randen av festglade folk, og jammen var værgudene med oss for en gangs skyld også. Perfekt!

Tidligere i uka sendte jeg vokalisten Kjell og kona Tine er videohilsen hvor Mille øvde på “Liden” i bilen på vei til stallen. For det min plikt å lære opp neste generasjon hva skikkelig musikk er. Dette ble en god historie for Rogalands Avis i dag. Journalisten snappet nemlig opp at Mille og jeg håndhilste på Kjell under første sang, og han ble derfor veldig nyskjerrig på hvorfor vi gjorde det. Denne familien slutter visstnok aldri å dukke opp i media i ny og ne…

 

Foto: Arne Birkemo, lånt av Rogalands Avis

 

 
 
Etter å ha begynt å lære Mille-mor en del Jokke sanger, står altså slagerne til Ingenting for tur. Det er nok ikke alle hun bør ta innover seg i en alder av 11-år (herregud der hørtes jeg prippen og gammaldags ut), men “Liden” synes hun var “morsom”…

“Eg sidde her på sengekanten å tar meg ein røyg
Tenke på korfor i helvede du trodde eg løyg
Eg pakke sammen tingå eg går ud å stirre opp
Der ser eg ei sky så ligne på en kvinnekropp

 
Ref:
Eg sidde her å tenke på alt det me gjorde før
Nå e eg heilt aleina eg mygla vekk å dør
Åhh, for en situasjon, legg igjen ein patron
for nå føle eg meg liden
Og det så skjedde så fort,
det sko eg ikkje ha gjort
for nå symme eg i driden
 
Åhh, Gud så eg trege på at eg, ikkje konne la ver
Men det e’kje så lett når hu ligge der uden kler
Med ei pinte sjel og i bagrus såg eg deg gå
Men eg forstår deg så godt at du ikkje lenger vil forstå….

Ref.
Ref.”

Håper dere alle har hatt en en god dag, og tusen takk igjen for oppbakkingen i går. I løøøøve you all ❤

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

 

#mammablogg #sommer #festival

2 kommentarer
    1. Jeg blir superglad når jeg finner ‘min musikk’ på barnas spillelister
      Føler jeg har gjort en god jobb da ja.. hehe 🙂
      ‘Liden’ elsket jeg vilt på nittitallet husker jeg ❤

    2. Ingvild: Jeg må innrømme at jeg elsker mye av det nye ungene også velger. De holder meg godt oppdatert, og det føles aldri som en straff å måtte være med de på konserter. Så læreprossessen går ofte begge veier 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg