Nytt kamera!

Jaaa, endelig er nytt kamera på plass!

Det var neimen ikke et enkelt valg denne gangen, men til slutt falt valget på Canon igjen (til dere som lurer, dette er ikke sponset). De to siste lommevennlige kameraene har vært et Sony RX100 II, men siden jeg av en eller annen merkelig grunn alltid er uheldig og ødelegger dem, trengte jeg å tenke i nye baner. Grunnen til at jeg for to år siden valgte Sony i steden for Canon, var at jeg synes det ga skarpere bilder og i tillegg synes jeg lyseffekten var hakket bedre. Nå er jeg altså tilbake til å bruke Canon. 

Etter å ha lest meg opp på de nyeste kameraene, satser jeg denne gangen på Canon PowerShot G7X Mark II. Det virker lyssterkt og bildeskarpt, og jeg må si jeg digger at man også har muligheten til å vri skjermen i selfie-modus. Jeg har blitt godt vant til det i fra det forrige, og må si det er et stort +. I tillegg kan jeg overføre bildene mine til Macén via en wifi knapp, noe jeg synes er utrolig besparende for kameraet. Dette blir spennende.

Vi tok et par tester i går kveld bak i hagen, og jeg ser vi er nødt til å putte nesa ned i noen manualer før vi er helt i mål. Regner med at det finnes en funksjon på å få både oss bak og den foran i mer lik fokus. Kvaliteten på bildet nederst er jeg derimot ganske fornøyd med, særlig med tanke på at det er forstørret opp dobbelt og er lagret i 5016 x 3344 px. 

Nå gleder jeg meg plutselig mye mer til ferien. Nytt kamera er himmelsk. Mangler bare et undervannsdeksel til det, men med tanke på at selve kameraet koster hele 6.500,- kan jeg nok se langt etter det på denne siden av jul. Ikke særlig lurt å kjøpe all verdens ekstrautstyr heller, for de siste fire åra har det gått et til to kameraer i året. 

Har noen av dere erfaring med dette? Tar gledelig i mot tips. 

 

Det er helt herlig å ha han far hjemme igjen, selv om han for lengst er ute av dørene her og fikser ting og tang. Det hoper seg opp med “things to do” når han er borte hele uken, så både Pelle og Mille har gitt han ærender. Jeg tror faktisk ikke det er jeg som maser mest denne gangen, men bare det at han kjørte Mille til stallen hjelper masse. 

Håper dere alle har det bra og at livet smiler. God helg, smaks Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

 

#mammablogg #sommer #kamera

4 kommentarer
    1. Jannicke Elnæs: Uff, jeg synes det er sååå vanskelig å velge riktig. Blir de for avanserte så veit jeg heller ikke hvor jeg skal begynne, og gir opp hele greia. Canon kjenner jeg derimot godt fra før av, så jeg håper ikke de har langt til alt for mye vanskeligheter…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg