A dream comes true…

Hellu, hellu igjen, fininger, og tuuusen takk for alle delingene og tilbakemeldingene!

Nå er ferien i gang for ramma alvor. Det planlegges over en lav sko og selv om jeg først sa jeg ønsket rolige dager denne gangen, synes jeg det allikevel er spennende å ha små ting å se frem til. Formen min er på topp akkurat nå, være seg om det er placebo effekt eller ikke, så da lar jeg det stå til.

Akkurat nå sitter vi i en bil 1390 moh på vei hjem fra en opplevelse som startet allerede klokka to i natt, men jeg tror vi får ta en ting av gangen. I går tok vi nemlig turen til Kuta beach, den perfekte stranda for surfing. Den er visstnok et paradis for nybegynner, noe jeg i startet var litt skeptisk til, for bølgene er ikke akkurat små.

Bjørn Erik hadde selvfølgelig som vanlig lest seg opp på hvor man best burde få hjelp, og endte opp med 2,5 time instruktør fra Odysseys Surf School, til en sum av 910.000 rupi, ca. 550 norske kroner. Ronald og BE fant tonene fra første stund, og forsvant tente avgårde for dagens oppgave, nemlig å få hunken min opp og stå i bølgene.

Dagens heiagjeng, Mille og myself, fant oss godt til rette under en diger parasoll, godt rustet opp med leskedrikk og nedlasta lydbøker på øret. Innimellom fikk vi et glimt av en heseblesende mann, energisk til tusen ute i skumbadet, og sannelig klarte han det han så lenge har drømt om. Med et stort smil om munnen, red han den ene bølgen etter den andre, kanskje ikke så lenge av gangen og kanskje ikke med ti i stil, but he did it!

 

 
 


 

Omtrent 90% av befolkning på Bali er hinduister, og hvorhen du går ser man offergaver…


 


 

Nybegynner strand? Jeg veit nå ikke helt jeg…

 

Ser dere rakkeren på høyre side der som tar for seg av offergavene?


 


 

Så var han far i gang…


 


 

Vi holdt stand her, godt planta i skyggen…


 

Så flink, my big løøøøve!


 


 

Pause med gode råd underveis…


 


 

Bildene av pjokken her er tatt med 2,5 times mellomrom, jammen klarte han det ikke han også…


 


 


 


 

Jeg håper virkelig BE har lyst å fortsette å øve på det her. Han var først redd for at to 3-tall skulle ødelegge denne drømmen. At han var 30 år for seint ute og 30 kg for tung. Vel, det hadde nok vært enklere uten både det ene og andre, men han har en stå på vilje uten like, så flink atte!
 

Dagens Balitips- eller reisetips generelt: Ta med en ekstra gammel mobil og kjøp indonesisk simkort til den. Vi har med Mille sin eldgamle og har kjøpt sim kort med hele 12 GB data. Kostet ca. 250,- norske kroner og er virkelig verdt hver bidige krone. Vi er alle pålogget (delt nettvert), og trenger derfor ikke å bekymre oss for skyhøy mobilregning når vi kommer hjem.

Da har klokka blitt noe over 11 på dagen her, og vi er altså fortsatt på vei hjem fra morningens strabaser. Vi har vært våkne og ute på sprell i 11 timer nå, så nå gleder jeg meg til en liten lur før det er påán igjen.

Det er nok svarte natta der hjemme i Norge nå, men ønsker dere alle en finfin dag når dere igjen er oppe og hopper.

Klemmer sendes i fleng, Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#ferie #sommer #bali #reise

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg