Paradis…

God morgen, fra Gili ❤

Etter en ganske så positiv kveld med Mille i går, til sengs vel og merke, var jeg optimistisk på dagen i dag. Hun var selvfølgelig svak og fortumla når hun våknet, men vi forlangte at hun skulle forsøke litt frokost første gang på tre dager. Det er et lite stykke å gå, og sola varmet godt på veien bort, så når vi endelig fant oss et bord ute i skyggen med litt vind, sank hun dessverre i sammen og ville bare hjem igjen. Hun ble altså så dårlig av å bevege seg, og følte ikke at kroppen samarbeidet særlig godt. Magen begynte å velte seg igjen.

Det ble altså ikke no comeback for Mille i dag heller, så nå har hun fått medisiner og ligger på ei pute på Bjørn Erik og ser TV. Hun blir altså så trøtt av disse hestepillene hun har fått her nede, en for magen og en for spyinga, men vi vil ikke at hun skal sove seg gjennom hele dagen for så å kvikne til om kvelden. Nå tvinger vi henne til å se en film, og så ser vi om systemet roer seg såpass ned så hun kanskje kan bli med ut en tur. Det ligger nemlig en “hidden pool bar” rett her borte, og jeg tenker det kan være litt godt for henne å se litt andre ting enn de kjedelige veggene her. Hun kan ligge i skyggen under en diger parasoll med mitt store lette omslagssjal over seg. Det er i alle fall verdt et forsøk, få tankene hennes bort fra dette triste.

Jeg dupper jo av litt på dagen jeg også når Mille tar seg disse lange hvilepausene. Derfor våknet jeg grytidlig i går, og bestemte meg for å liste meg ut på en tur før de andre våknet. Sola var på vei opp og alle gjestene sov, men de ansatte var så smått begynt å forberede seg. Det var en drøm å rusle rundt her på hotellområdet ene og aleine. Jeg hadde selvfølgelig med meg kameraet, og tok en haug med snapper underveis. Gili Trawangan og Hotel Vila Ombak er virkelig vakkert. For dere som fulgte med på snap, sorry, dette innlegget blir nok litt dobbelt opp, men jeg kan ikke la vær å dele. I just love this place ❤

* Bildedryss *
 

Ja, her i andre etasje bor vi altså denne gangen. Sist bodde vi i en litt større bungalow med baderom ute, noe jeg elsket, men nå som Mille er så syk er jeg glad for at vi heller har et bad inne.

Hahaha, har dere prøvd å ta “selfie” med et digert speilrefleks kamera før? Helt tåpelig, så jeg er glad det var folketomt rundt meg.

Resorten har to bassenger og egen sandstrand. Det er derimot viktig å nevne at det på ingen måte er sand langt ut i vannet, så for å bade kreves det badesko. Jeg glemte at jeg hadde de med meg i sekken den første dagen, og har fått noen gode skrubbsår av alle korallene allerede, men nå har jeg lært.

Det er så godt å se at de mer eller mindre har avviklet å bruke disse små hestene til annet enn nødvendig arbeid her nede. For to år siden var det plenty av dem som slepte rundt på oss turister, men nå vet folk bedre. Det er en av grunnene til at vi reiser med ryggsekker alle mann. Det er nemlig vanskelig å dra rundt på kofferter på humpete grusvei.

Min første frokost her.

Sjekk ut dette treet, mitt favorittsted. Så vakkert…

Gjengen min sov fortsatt etter min lille spasertur, så ingen hadde merket at jeg var borte. Det var helt fantastisk å gå rundt sånn på morrakvisten før det ble varmt, så jeg har foreslått for de andre at vi kanskje kunne prøvd dette i sammen en dag. Det gjenstår bare å få snuppeline frisk nok, i morgen kanskje?

Ønsker dere alle en superduper dag, når dere etterhvert våkner ❤

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#bali #sommer #ferie

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg