Nytt legemøte…

I dag gikk rullgardina ned igjen, eller det har vel ligget i luften et par dager nå, for Mille blir ikke bedre. Jo, hun har sluttet å kaste opp og feberen viste seg bare den første natta, men ellers er det en evig kamp med å få henne til å spise og drikke. Drikke gjør hun etter tre mas og en truing, men mat er omtrent nytteløst. For dere som kjenner jentungen vår, så forstår dere godt at hun ikke er i form, for til daglig er det nesten motsatt. Da må vi passe på at hun ikke spiser for mye, rett og slett fordi hun ikke har metthetsfølelse.

Formen hennes er elendig, og hadde hun fått velge, hadde hun vært på rommet 24/7. Jeg overdriver ikke hvis jeg hevder at hun ligger strak 23 timer i døgnet. Den resterende timen bruker hun til å gå til stranda, bassenget, eller henge over et restaurantbord. Dette hadde ikke bekymret oss hvis vi hadde vært hjemme i trygghet nær egne leger. Da hadde vi tatt det hele med knusende ro, men her blir det veldig stressende fordi vi konstant streber etter å gjøre alt i vår makt for å tilrettelegge dagen slik at hun har det så bra som overhodet mulig.

Ferien ble ikke akkurat slik vi hadde tenkt den nei, for som sikkert mange har fått med seg, jeg soler meg ikke. Jeg kan ikke fordra å ligge pal på en solseng, og jeg takler i alle fall ikke kontinuerlig sol på meg. Nå har jeg ikke noe valg, for selv om vi de to siste dagene har fått Mille ut av rommet, klarer hun ikke mange stegene av gangen. Vi er nødt til å holde oss på resorten her, så hun kan hvile på en solseng. Det er nok derfor jeg for en gangs skyld er punktlig med bloggen hver dag nå, rett og slett fordi jeg ikke har annet å gjøre. Bjørn Erik har ordna 9 nye GB data til meg, til skarve 103,- NOK, så der har dere grunnen til hyppig bruk av snapchat, blogg og ikke minst Instagram. Jeg er nemlig nødt til å finne på noe, få tankene bort fra bekymringene, så derfor har dere mer eller mindre blitt bombandert der hjemme…

På seks dager har jeg hatt over 10.000 lesere, og jeg burde jo vært kjempefornøyd, men jeg klarer liksom ikke helt å juble. For nå skulle jeg jo tatt dere med rundt på øya her, på den ene sykkelturen etter den andre. Båtturer skulle vi vært på, så dere kunne få se noen av de andre øyene her også, og jeg hadde gledet meg vilt til å vise dere livet under vannoverflaten. Derfor må dere dessverre ta til takke med nok en dag rundt området her, men jeg trøster meg med at dette så langt i fra er verdens værste plass å være “stranda” på, for det er jo umettelig vakkert her ❤

 

Etterhvert som strandlivet blir litt i kjedeligste laget, forsøker vi å avslutte dagen her ved det minste bassenget. Det er roligere her, vel man hører altså ikke bølgeskvulp…

Jeg er garantert mer på nett her enn hjemme. Oppdaterer meg på alt, og har til og med allerede fått bestilt bokbind til det nye skoleåret…

Det eneste gangen vi får fram smilet til Mille, er når vi får lokket henne ut i vannet. I går var det hele to ganger, men etterpå måtte hun hvile, og da sovner hun…

Da har vi fått svarene på blodprøvene vi tok tidligere i dag (her er klokka snart halv tre på ettermiddagen). De finner ingenting unormalt gæli lenger, utenom at hun er dehydrert. Vi fortsetter derfor med å gi henne “elektrolytter”, et pulver hun får i vannet sitt, med diverse stoffer kroppen trenger, og krysser vi fingrene videre for at hun snart blir bedre. 

Dagens Gili tips: Skal du en dag besøke dette herlige paradiset, bør du velge hotell med egen badestrand. Det viser seg nemlig sånn, på Bali også vel og merke, at solsengene her kun er forbeholdt hotellenes gjester. De er ultrastrenge på dette, og det er altså så kipt ser jeg, for de som ikke er så heldige som oss. Når man har blitt så godt voksne som oss, er det nesten et “must” å ligge godt på stranda. En luksus jeg i alle fall ikke klarer meg uten…

Da har dagen begynt hos dere også, regner jeg med, så ta godt vare på den ❤

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#ferie #sommer #barn #mammablogg #bali

3 kommentarer
    1. Ville vurdert å legge henne inn for 1 dag sånn at hun kan få intravenøs væske i 24 timer, for hun har tydelig ikke klart å ta inn tapt væske etter diaré og oppkast og da blir man veldig dårlig. Hvis ikke det er ønskelig så er det en huskeregel: Gi henne et glass vann hver halvtime/time, og det må drikkes opp. Ønsker henne riktig god bedring, og “hang in there” til dere to. ☺

    2. Marthe: Hun får elektrolytter oppløst i vann som hun må drikke hele tiden. Smaker visstnok ikke så gæli så vi må ikke jobbe så hardt for å få det i henne. Verdiene viste at hun nå endelig ligger akkurat på streken til å være dehydrert, og nå har det gått ennå en dag og hun har klart å spise litt i tillegg, og vi merker på hele henne at hun har mer energi <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg