En typisk mandag, time for time…

God kveld, kjære dere!

Mandagene er nok ikke ukas favoritt. De starter som regel med brask og bram, og denne var intet unntak. Det ideelle hadde nok vært å spre gjøremålene utover de neste dagene, forsøke så godt jeg kan å ikke ha for mange baller i lufta på en gang, men der lykkes jeg sjeldent.

Dette ble som sagt en veldig typisk start på uka, og jeg tenkte jeg skulle ta dere med gjennom dagen min. I ukedagene står vekkerklokka på 06:50, for da har jeg akkurat en time på meg til å få snuppeline klar for drosjen som skal hente henne. Så går det slag i slag…

 

Mille er utrolig flink om morningen. Hun er stort sett blid som ei lerke, og gleder seg omtrent alltid til skoledagen. I dag spiste hun som vanlig frokost med Bjørn Erik og stod ferdig påkledd 07:55 når drosjesjåfør Erik kom for å hente henne.

Når flokken var reist, heiv jeg meg rundt og betalte en bunke sure regninger, dusja og fant frem et antrekk som passet for de to neste gjøremålene denne dagen.

Presis kl 08:15 troppet jeg opp på legekontoret oppi bakken her, med ny urinprøve. Jeg har fortsatt urinveisinfeksjon, men har gått tom for piller. Jeg fungerer så dårlig med disse basiluskene i kroppen, kaldsvetter så fort jeg forlater hjemmets trygge vegger, og er helt nødt til å få bukt på hekkan pekkanet snarest mulig.

Jeg har blitt godt vant til den lille “puppen” min, og i sammen fyker vi hit og dit i et rykende tempo.

Klokken 09:00 var jeg på plass hos Magda på Tasta helseloft. Hun er min faste psykomotoriske fysioterapeut. Jeg har vel egentlig fått beskjed om å ta det med ro de dagene jeg er hos henne, men til nå har det fungert dårlig. For mandager er også min faste dag hvor jeg har Sol helt alene.

Kl. 10:30 var jeg på plass i stallen. Dette er alltid mandagens høydepunkt. Siden været plutselig har forandret seg til det bedre igjen, har hestene fått være ute i natt. Det tok uansett ikke lange tiden før Sol kom løpende mot meg, når hun hørte stemmen min.

Mineralene har blitt et “must” hver dag, med både eple- og gulrotbiter i.

Kl. 12:45, måtte jeg sette opp tempoet, for jeg hadde plenty av ærender på tapetet. “Muse-såpen” i huset har blitt hestetilbehør, da Sol plutselig fikk våteksem på ørene og beina. Jeg ble anbefalt å vaske henne i helt vanlig Lactacyd pga PH-verdien, så jeg var nødt til å få handlet inn en ny til oss der hjemme.

Kl. 12:50 var jeg på plass i den lokale brillebutikken på Hundvåg. Jeg hadde ikke tid til å vente med å få brillene mine reparert, men fikk lagt de igjen, og henter de heller i morgen. 

Etter en rask handletur, fikk jeg lagt de nyinnkjøpte gule ertene i vann, for nå er jeg skikkelig fysen på en skikkelig hjemmelaga ertesuppe.

Kl. 13:15 har jeg dusja for andre gang denne dagen, og gjort et raskt klesskifte før den etterlengta turen med Pippi.

På veien får jeg i meg litt mat og…

…eple.

Presis kl. 13:30 parkerer jeg det nye gliset mitt foran Lunde skole, hvor snuppeline står klar for å bli hentet.

Det hadde vært godt å legge seg selv til ladning på dette tidspunktet, men det trengtes andre steder.

Til avtalt tid kl. 14:00 var vi på plass på sykehuset.

Neglene som for tre måneder siden ble operert ut, har dessverre gjort seg synlige igjen.

Siste innspurt denne dagen, var en rask tur ut på Ikea for innkjøp av flere kleshengere. Det var viktig å komme seg vekk fra stedet før rushen satte inn, så presis kl. 15:30 var vi hjemme igjen.

Ja, for en dag, dere! Ikke helt uvanlig, og jeg må si det var lite krutt igjen i meg når Bjørn Erik kom hjem fra jobben. Snill som han er, laget han middag til hele hurven, til Pelle også som var kommet på besøk. Tror dere kleshengerne ble tatt i bruk i kveld? Ehhh, nei dessverre. Det ble gjort fint lite resten av dagen, for i morgen venter det meg nok en hektisk dag, så det klesskapet får nok bare vente. Det løper ingen vei.

Har dagen vært god mot dere da?

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #barn #hesterbest #helse

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg