Det er dyrt å ha hest, så BH´posene blir flittig brukt…

Hellu, hellu!

I dag kommer lille frøken snelle hjem, og jeg må innrømme at jeg til tross for kjærestetur og mye alenetid, har savnet henne. Det skal bli godt å klemme go´jenta vår, og ikke minst komme tilbake i rutinene og hverdagen igjen.

Vi har som jeg har nevnt tidligere også hatt fri fra hesten en ukes tid, men i går var jeg tilbake i stallen hos vår kjære Sol. De fire timene med kos og stell føyk avgårde, og jeg må innrømma at til tross for vondt kropp og dårlig helse generelt, er disse besøkene oppturene som gir hverdagen min positiv giv og mening. 

Jeg får forresten ofte spørsmålet om hvor mye det egentlig koster å eie en hest, og jeg kan med en gang skrive under på at det er dyrt. Vi har derimot vært heldige og sluppet å bruke budsjettet som er satt av til eventuelle uforutsette utgifter ved sykdom, så vi har med god margin klart å holde oss til planen.

Utstyrsposten har vi også brukt mindre av, for nå har hest og rytter omtrent alt de trenger. Det er fortsatt noen småting som kunne vært “kjekt å ha”, men der er vi alle enige om at dette er utstyr hun er nødt å ønske seg til bursdag og jul. Det hender selvsagt hun får noen overraskelser, som f.eks. den etterlengta stevnejakka hun har gnålt om i årevis, men utover det er vi foreldre strenge.

Kunsten å holde utgiftene nede, er nok å ta godt vare på både hest og utstyr. Så i går tok jeg med meg hjem en pose med ting som plutselig så litt jalla og slitent ut. BH-posene ble tatt frem, og nå har jeg altså vasket, trommeltørka og sydd på en rekke ting, så alt er i tipp topp stand igjen. Det ser fortsatt godt brukt ut, men holder uansett i mange måneder til.

 

Nå skal jeg igjen ut i stallen en tur, og få unna stell og ridning, for så å haste hjem igjen å ordne meg lit sjøl. I kveld skal jeg nemlig på revy, på gode gamle Stavangeren, og forventningen er skyhøye til dagens førpremiere av “Absolutt Humør”. 

Vi skrives mer i morgen, klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #hest

1 kommentar
    1. Kunsten å holde utgiftene nede på hestehold er å gjøre så mye som mulig selv 🙂 Driver stall og har flere hester, gjør all jobb selv og betaler prisen av en hest for mine 4. Det samme gjelder de som leier plass hos meg, man hjelper til mot at stalleia holder seg lav.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg