Så klart vi stiller som barnevakt!

Hallaisen daisen!

Ja, da var vi i gang med en ny uke igjen, og overraskende nok er agenda for de kommende dagene nokså tom. Helt herlig egentlig, for da kan jeg ta ting litt på sparket etter hvordan formen er. 

Akkurat nå har jeg hatt en del telefonsamtaler med en nettbutikk, som ikke helt har levert tingene slik som de skal. Jeg bestilte noe gysla fint til Kristin til jul, men når jeg i går skulle pakke den inn, så jeg at originaleksen den ligger i er helt herpa. Veldig merkelig, for eksen den er sendt i er like hel. Ringte selvsagt fortvila til kundeservice, og de beklaget det hele med at det er en robot som pakker varene, og den oppdager selvsagt ikke slikt. Surt, for dette er rimelig tungt, og planen var at jeg skulle sende det med Bjørn Erik i kveld siden han skal til Oslo. Jeg er ganske sikker på at Kristin vil like gaven, men jeg kan ha bomma på fargen. Derfor var det viktig at dette lå i en fin original eske, så hun kunne bytte den seinere. Etter mye frem og tilbake, og noe surning, fikk jeg snakket med Dennis, og han har stor tillit til at mora nailer fargen og at Kristin derfor ikke trenger å bytte den. Time will show, men jeg kjente på at dette ble dumt. Til etterretning kommer jeg til å handle rett fra butikkene fra nå av. Vel, i hvert fall hvis det skal være gave som trenger byttelapp.

I går var jeg forresten barnevakt for lille Aiden, som er litt over fire måneder gammel. Mammaen hans er litt av en spreking som gjerne skulle ha reist innover øyene her og spilt et par innebandy kamper, så da var jeg den raskest frempå i venninneflokken til å si jaaa. Selvsagt ville jeg passe go´klumpen, jeg har jo nevnt det lenge før han ble født, og det var jammen meg på tide at vi fikk lov. Neida, han er jo ikke gamle karen stakkars, men nå håper jeg at Bjørn Erik og jeg fikk bevist at dette er vi gode på, for da får vi helt sikkert gjøre det igjen.

Jeg hadde egentlig planlagt langtur ute i det fine været, med killerdogen og det hele, men Aiden ville det annerledes. Han formelig sov seg gjennom hele dagen, og jeg kunne jo ikke vekke han for å putte han i vogna. På ettermiddagen, like før mamma Monica kom tilbake, fikk vi derimot til en liten tur i nabolaget, og det var søren meg stas. En hel evighet siden, og sååå koselig.  

 

Det var forresten litt morsomt å se at lille Aiden også likte Baby Einstein filmene, som Mille falt så pladask for som liten. 20 minutter lange snutter beregna på de helt nyfødte barn. Fargeglade frekvenser, akkompagnert av Mozart, stimulerende til tusen. Sjekk den her snutten, sett over tyve millioner ganger. 

Pippi som den siste tiden har måtte tåle et nytt familiemedlem i hus, ble noe stressa over å måtte konkurrere om oppmerksomheten med enda en til.

Nye lille Mia, elsket alle babytingene, og holdt faktisk på å rømme ut av huset under vogna.

Vi trodde en drøy times hvile i vogna var nok, men etter en liten melkeskvett med han far, var han i drømmeland igjen.

Der dukka jammen meg sola opp her, så da skal jeg ta meg en liten tur ut med Pippi før turen går videre til stallen.

Ønsker dere alle en god start på uken!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#mammablogg #hverdag #barn

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg