En helg i vente med vetter og troll, og kanskje en liten feiring?

Happy Friday, dere!

Nå hausa jeg meg opp et lite øyeblikk her, men gudskjelov hadde backupén min Bjørn Erik full kontroll. Det pleier som regel å være omvendt, kremt, kremt, men denne gangen var han jammen meg årvåken. For i morgen er det den spennende “Lykter bak Dalsnuten” igjen, vandringen i mørket med hodelykter på, og dette vil jeg ikke at vi skal gå glipp av. Før var det bare å møte opp å følge flokken, men nytt av i år er at man må forhåndsbestille plass. Rett og slett skaffe seg billett, så man får plass på bussen som tar deg fra Sandnes sentrum og opp til Gramstad. Egentlig ganske greit, for da slipper man kaoset med all biltrafikken, men jeg er redd det er mange som får seg en overraskelse hvis de ikke har fått dette med seg.

Flokken min, og en hel haug av venninner og familiene deres også, skal altså ut å jakte på vetter og troll. 11-åringen min som har vært med hver gang i 4-5 år nå, jubler fortsatt over dette arrangementet, selv om jeg tror hun fortsatt synes det er litt skummelt. Vi går en times tid, i litt ulendt terreng, men det er helt innafor både for Mille som er dårlig til beins og ikke minst meg som ikke tåler så mye for tiden. Underveis møter vi på alle vi har hørt om i de norske folkeeventyrene, og premien i enden er lapskaus og brus.

Ellers denne helgen, så håper jeg vi får satt av litt tid til å feire han far. Tenk det dere, han har fått seg fast jobb! I disse vanskelige Stavanger-tider, er ikke det særlig enkelt, men ved å tenke i nye baner og legge hele sjala si inn i dette, fikk han altså drømmejobben. Han kan derfor legge noen tøffe uker bak seg, med intervjuer, tester og ikke minst søvnløse netter. Det var nemlig ingen selvfølge at han fikk denne stillingen, det var flere om beinet, men han trakk gudskjelov det lengste strået til slutt. Så velfortjent, og ikke minst kjærkomment, så nå kan vi endelig ta oss en pust i bakken. Jeg får kanskje fylle termosen med kakao i morgen, så vi har noe godt å skåle i…

 

Nå skal jeg dra i stallen og ta meg en liten ridetur og stelle vår kjære Sol, for Mille ringte meg før skolestart i dag og spurte om hun kunne få ha med seg en klassevenninne hjem etterpå. Wow, selvsagt kan hun det, så derfor tar jeg meg av hesten. Det kan jo vært greit av og til å ha en liten pause for henne også, særlig når hun skal ha besøk ❤

Ønsker dere alle en fabelaktig helg!

Husk at jeg setter utrolig stor pris på dere, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#høst #utpåtur #barn #mammablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg