Dagen før den store dagen…

God kveld, kjære dere ❤

Ja, nå er det kun et døgn igjen før vi får en rykende fersk 12-åring i hus. Akkurat nå dreier alt seg om å gjøre feiringene hennes så begivendesrik som mulig, og jeg kjenner jeg gleder meg nesten like mye som henne. For hun aner ikke hva kvelden bringer, og sånn må det også være, hvis ikke hadde hun bekymra seg i overkant mye, så vi holder helt tett. 

I morgen kommer vi som vanlig til å vekke henne med sang og kos på senga, og etterhvert får hun yndlingsfrokosten sin, rundstykker med sjokoladepålegg som hun egentlig kun får på lørdager. Det blir derimot en vri med pakkene i år, for i steden for å åpne dem på senga, må hun vente til ettermiddagen og bursdagsselskapet hennes. Vi tenkte nemlig at hun er stor nok til å holde sommerfuglene i magen i sjakk noen timer til, så hun kan åpne dem i fred og ro med alle jentene til stedet. 

De blir hele 13 jenter i selskapet i år, det ble “alle eller ingen”, og jeg er overbevist om det kommer til å bli magisk. I hele fem timer skal team Thorsen varte opp gjengen etter noter, og jeg kjenner vi denne gangen har en meget god plan på hvordan de alle skal få slappet av og kost seg skikkelig. Av erfaring vet vi at det kan bli litt mye for Mille å være midtpunktet i så mange timer, men vi føler nå det går bedre og bedre for hvert år som går.

Der kom Bjørn Erik inn dørene her med en av hovedoverraskelsene til morgendagen. Han og Mille er egentlig i stallen akkurat nå, men han fikk sneket seg unna mens hun har ridetime. Så stas!
 

Samtidig som huset vasket ned til bursdagen, ordnes det så smått med litt julepynt også.

Jentene vil ha taco som vanlig, og taco skal det bli.

Litt stæsj til en av aktivitetene…hemmelig.

Bjørn Erik har selvsagt bakt cookies.

Nei, da får jeg begynne å lage litt gele. Tre forskjellige fargelag i plastglass. Tenkte også jeg kunne begynne å steke opp karbonadedeigen og rive opp ost også. Det er godt med alt som er gjort i forveien, så kreftene kan brukes maksimalt der de trengs i morgen.

Håper dere alle har hatt en fin dag så langt. Her i Stavanger regner det sidelengst, så jeg er sjeleglad for at alt er i hus og jeg slipper flere ærender ut. 

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #hest

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg