Heile hurven skal få…

God morgen!

Langhelgen hos mamma i Oslo nylig gjorde godt. Jeg var nesten ikke ute av huset hennes, foruten om kvelden jeg skulle i bursdagsselskap. I tillegg var jeg innom Grünerløkka for å betale julekalenderen til eldstemannen Dennis (26), pappaen hadde forhåndsbestilt. For fortsatt får heile flokken vår kalendere, og jeg veit sannelig ikke om jeg kommer til å slutte med dette selv om 2/3 har blitt voksne og har flyttet ut for lengst.

Tidligere var det jeg som stod for forberedelsene rundt overraskelsene, men i år har Bjørn Erik tatt over stafettpinnen. Han gjør det enkelt og gir altså Dennis øl-kalender fra Gulating ølutsalg, Pelle er som meg og foretrekker cider og får derfor det og minsten Mille var sjeleglad for sminkekalenderen hun fikk i bursdagen sin under vill jubel fra jentene i klassen sin. Det koster selvsagt litt, men det var kun Dennis sin som gikk på denne månedens budsjett. For sminkekalenderen ble bestilt for over tre måneder siden og alt Pelle fikk i sin hadde vi fra før av etter utallige utenlandsturer, samt en biltur for ikke så lenge siden til nabolandet vårt.

Visste dere forresten at Markveien på Grünerløkka har blitt gågate, i hvert fall på lørdagene? Har det alltid vært sånn? Mamma som kjørte meg opp og ned den dagen, fortalte meg at det var sånn når jeg var liten også og bodde på Torshov. Jeg erindrer vagt at “mommo” og jeg rusla rundt blant koselige blomster-, frukt- og grønnsaksboder, men jeg visste ikke at det var sånn i dag også. Det var altså så utrolig folksomt og koselig å gå den samme stien igjen, og ikke minst å se alle de små nisjebutikker man ikke finner på kjedelige Carl Johan. Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg insistert på at mamma og jeg heller hadde tatt trikken ned og satt av noen timer til å rusle rundt her, og jeg oppfordrer alle dere i Oslo og omegn om å prioritere dette. Det er kanskje ikke helt som å rusle rundt i skomaker Andersens gate, men jammen meg ikke langt unna…
 

Mille er akkurat hentet av “taxi Erik”, Pippi har fått morgenturen sin og Lala og Mia kommet inn for å varme seg. Det er -3 grader ute, og jeg digger det, men for kattene er det i kaldeste laget å være ute om natta nå. De har derimot luke i verandadøra, så de velger selv hva de vil. Katte-kassa står ennå fremme etter at minsten Mia kom i hus, men jeg ser at det er kun gamlemor Lala på 17 år som bruker den. Nå krøller hun seg fornøyd foran peisen, som snart har fått varmen opp i hele huset.

Ønsker dere alle en finfin torsdag!

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #jul

2 kommentarer
    1. Katter er ikke så glad i å dele sandkasse. Så hos dere er det nok gamlekatten som “eier” sandkassen 🙂

    2. Navn: Vår gamle Lala har ikke brukt kasse siden vi fikk henne for 17 år siden, men nå som den nye katten flytta inn for en måned siden har hun brukt den to ganger. Mia derimot har slutta helt.
      Egentlig greit at Lala velger å være litt inne om natta nå som hun har blitt så gammel og det er så kaldt ute. Faktisk første gangen hun har valgt å sove inne om natta. Mia går inn og ut av katteluka hele dagen, men velger stort sett å være inne om natta hun også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg