Da har nedtellingen begynt…

God første desember, dere ❤

Ja, endelig har nedtellingen begynt. En overivrig 12-åring spratt opp av senga i morges, og kom susende inn til meg på badet og spurte om hun kunne åpne første luke på julekalenderen sin. Hun er altså så overhøflig til tider, så engstelig for å gjøre noe galt, så jeg fortalte henne selvsagt at hun ikke trengte å spørre om det. Det var bare å åpne i vei.

I år er det som sagt mannen i huset som har ordnet kalendere til alle tre, og til Mille gjorde han det enkelt ved å bestille sminkekalender, fiks ferdig. Til stormende juble så klart, for er det noe hun er nysgjerrig på for tiden, så er det alt av sminke.

I første luke, fikk hun “Loose Glitter” i gull. Jøje meg, det er jo ikke bare bare. For jeg vil jo helst ikke ha det rundt om i hele huset. Jeg sa at hun kunne teste det over vasken, og at jeg kanskje kunne hjelpe henne, men jeg regner med at det kommer til å glitre i alle kriker og kroker fremover. Jaja, når jeg tenker meg om, så spiller det jo egentlig ingen rolle, men jeg tror faktisk jeg skal gå til en venninne og be om litt eksperthjelp. For sminketips har jeg så absolutt ikke snøring på. Tror neppe mine erfaring fra 80-tallets glansdager kommer særlig godt med her.

 

Det går veldig tregt med meg om morningene for tiden, men jeg har nå vært i dusjen og gjort meg sånn nogenlunde klar til en liten fredagsfrokost med et par venninner. Vi skal på Det Danske Bageri, stedet som vekker gode gamle barndomsminner, så i dag tror jeg sannelig jeg tar med meg kameraet.

Helgen blir koselig med mann hjem fra offshore. Bjørn Erik stiller som dugnadshjelp for stallen i morgen, og siden det er i Kongeparken blir snuppeline gladelig med. Ellers så regner jeg med at vi er på plass igjen i Vågen på søndag, da Beverly skal tenne julelysene sine igjen. Det er alltid skoi!

Ønsker dere alle en super fredag og en riktig god helg!

Klemmer sendes i fleng ❤

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #jul

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg