Sååå rått!

God morgen ❤

Da var Mille på vei ut i beksvarte regnværet og to timers skolestart med utegym. Knalltøff begynnelse på dagen, men den jentungen klager ikke. Vi er jo i årets aller beste måned mener hun, det er fine dager å se frem til hver bidige dag, så med henne er det bare fryd og gammen. Selv skal jeg begynne å “pønta” meg til jentenes julebord på onsdag og Bjørn Erik sitt på fredag, så i dag står det freshe negler og vipper på agendaen. Til fredag blir håret knallgrønt/turkis igjen også, så jeg har det ikke så gælie ille jeg heller. Først skal jeg derimot stå å skrape på dørene til OBS og Europris når de åpner, for Bjørn Erik som dro til Oslo grytidlig i dag, la frem reklamekampanjene deres så Mille og jeg kunne lese i dem under frokosten. Nå står det derfor “tacky” julekjole på handlelappen, og en rekke andre godbiter, som vi bare mååå ha. Må jo egentlig ikke det, men jeg skal nå i alle fall gjøre et forsøk på å haie de inn.

I går støtten jeg derimot den lokale blomsterbutikken på øya vår. Kjøpte ny adventsstake og verdens herligste julepynt. Jeg har vel sagt at jeg aldri skal kjøpe mer juletrepynt, men den store stygge ulven og Rødhette kan man jo ikke si nei til. Med masse glitter på og greier, er de ikke fine? Slike fargesprakende herligheter klarer jeg altså ikke å gå forbi, de formelig skreik om å få være med meg hjem…

 

Jeg kommer til å vente litt til med å kjøpe juletre, for vi fyrer så grasalt mye i ovnen for tiden. Det skal tross alt stå til over nyttår, og det må jo være igjen litt barnåler til den tid. Føler nesten de fleste rundt meg har kunstig tre, men jeg fortrekker et stooooort ekte pæreforma et, som går helt opp i taket. Folka mine synes det er noe hærk å være med å velge et, for det tar sin tid for meg å klare å bestemme seg.

Nå må jeg derimot løpe avgårde, dere. Butikken åpner jo allerede klokka ni, og siden jeg har så mye på tapetet før vi skal i stallen, må jeg sette i gang. Nyt dagen!

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #helse #jul #foto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg