Min favoritt, hadde ikke trengt noe annet…

God morgen, alt vel?

Her er vi som vanlig tidlig på´n igjen, men det er godt jeg fikk unna så mye i går, så jeg kan lade godt opp til jentenes julebord i kveld. Det er derimot lite stress å møte de, for så lenge det er midt i uka, kjører de fleste. Vi pleier som regel å spise julemat, alt i fra lutefisk, pinnekjøtt og ribbe, men i år har vi byttet ut stamstedet vårt, så jeg aner ikke hva det blir. Jeg håper selvsagt på litt av hvert, vel, lutefisken kan jeg styre unna, men det viktigste er uansett å få hengt litt med gjengen. De fleste har jeg ukentlig kontakt med, men det kommer også noen jeg ikke har sett på en evighet. Koselig blir det uansett, og ikke minst snakkesalig. Jeg regner med å ha øresus når kvelden er over.

Tilbake til mat, vet dere hva favorittmaten min er på julaften? Hvis jeg kunne valgt, hadde jeg kun spist julepølse med hjemmelaga potetstappe, rødkål, tyttebær, brun saus med fløte i og selvsagt en dæsj ketchup på siden. Jeg pleier derimot å spise litt ribbe og medisterkaker også, men det aller beste er altså den hvite julepølsen. Her i Stavanger kan den kun kjøpes på denne tiden av året, men jeg husker den var tilgjengelig i Oslo året rundt. Helt greit egentlig, for en vil jo ikke gå lei heller. Mille og jeg har nå i alle fall kost oss med dette i to dager nå, og det var himmelsk selv uten rødkål til. Hva er din favoritt julemat?

 

Nå skal Sol i stallen få våkne litt og spise frokost, før jeg tar turen utover og steller for henne. Onsdager er min dag, for da er Mille med støttekontakten sin på bytur. Siden Bjørn Erik er i Oslo og på LO skolen denne uken, kommer Pelle innom i ettermiddag og ser til at Mille legger seg i tide. Det er ikke så ofte jeg ser han Pelle-mann, så i dag skal jeg lage yndlingsretten hans til han kommer, lasagne med hvitløksbaguetter til.

Ønsker dere alle en god dag!

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#hverdag #jul

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg