Surpomp!

God kveld i stugo!

Nå skal Bjørn Erik, bestis Tonje og jeg snart sette i gang med kveldens middag. Det står “kicken tandoori” på menyen, og ingenting er bedre enn godt marinerte kjøttbiter, badet i masse saus en kan dyppe nan-brød i. Dette er så absolutt en av favoritt rettene mine, men jeg føler vi er nødt til å sette i gang snart så jeg ikke blir mett på snop før maten er på bordet.

I dag har jeg forresten hatt med med surpompen på jultreshopping. Jeg fatter egentlig ikke hvorfor jeg tar han med i utgangspunktet, for vi blir jo aldri enige om hva vi skal velge. Han vil ha et lite et, mens jeg må ha et som går i taket og som er så tett så tett. Tidligere har jeg alltid ordnet dette ene og alene, for jo færre meninger jo bedre, men i disse dager trenger jeg rett og slett bærehjelp.

Dere må på ingen måte tro dette ble en hyggelig affære. Valget falt nemlig på et ganske så vaksent tre, og da ble Bjørn Erik så klart pottesur fordi det ikke passet inn i bilen. Vi har nemlig kvittet oss med den gamle syv-seteren, og da sier det seg selv at vi av og til møter på en del utfordringer på fraktebiten av større gjenstander.

Uansett dere, treet kom seg nå hjem på et vis, og står nå å akklimatiserer seg i en bøtte med vann inntil husveggen. Jeg tror nok derimot jeg må ta det inn før vi legger oss, så vannet i bøtta ikke fryser. Treet er nå i alle fall nesten i hus, og jeg gleder meg sååå til å pynte det.
 

 

Nei, nå må det lages middag til fugleungene mine, vi får heller skrives i morgen.

Klemmer sendes i fleng, Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#jul

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg