Den dårlige hukommelsen min gir meg hodebry…

Hei, hei!

De to siste årene har hukommelsen min blitt drastisk svekket. Jeg har vel alltid vært dårlig på å huske navn og hendelser i fra gamle dager, men å glemme avtaler har aldri skjedd, ikke før nå i det siste. Jeg er helt avhengig av å skrive ned hver minste lille ting, eller så våkner jeg plutselig opp en dag full av dårlig samvittighet over noe som igjen har gått i glemmeboka.

Hele hurven her hjemme har iPhone, og vi har samkjørt kalender, men det holder dessverre ikke. For mobilen ligger ofte på kjøkkenet, til tider er den satt på lydløs. I tillegg så benytter jeg meg av en gammaldags ukeplanlegger hvor jeg fysisk skriver ned alt i, og den må jeg si er helt uunnværlig. Den er derimot kun tilgjengelig for meg, og Bjørn Erik har mang en gang irritert seg over at jeg ikke har skrevet tilsvarende “to do” ting i den elektroniske vi deler. Nå derimot, har jeg tatt i bruk et tredje hjelpemiddel, så nå håper jeg virkelig vi kan få hverdagen til å gå rundt her.

Jeg kjøpte rett og slett noe jeg har ønsket meg lenge og ga den som gave til Bjørn Erik til jul. Jeg gjør nok ofte det til Bjørn Erik, kjøper gaver som jeg føler vi alle kan dra nytta av. Han ble i alle fall ikke sur over dette innfallet, for han er nok enig med meg om at vi trengte noe nytenkende og ikke minst kjekt. Den nye magnetkalenderen henger nå på siden av kjøleskapet og planen er å fylle den opp hver uke fra søndag av. For det nytter ikke for meg å få vite hva som skjer om to eller tre uker. Jo, du kan gjerne nevne det, men hjernen min slår seg ikke på så lang tid i forveien. 

Vi er i alle fall enige om å gi dette en sjanse, og jeg håper og tror at ingen eller noe blir glemt fremover…

 

Nå bærer det avgårde i stallen med alt det nyinnkjøpte kjekke vi fikk tak i på posesalg i går. Frøkna vil så gjerne kle seg opp i blinkende stevneskjorter og ny jakke, men vi må nok frem med ulltøyet noen måneder til.

Vi skriver snart igjen, dere, klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #helse

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg