Helgen i Oslo

Ja, da var det endelig oss igjen, etter den lengste bloggpausen ever, hele tre dager…

Det var helt umulig for meg å sette av tid til Macén denne helgen. Jeg var nødt å bruke all min energi på å fokusere positivt på den lange kjøreturen frem og tilbake til Oslo, og for en gangs skyld gikk det veldig bra. Jeg har nemlig lært meg å bruke cruisekontrolleren i bilen, og når vi har automatgir i tillegg, fikk de vonde beina mine konstant hvile. Mille og jeg var også heldige med været denne gangen, så vi spiste inn de mange mila raskt, mens vi gomla i oss medbrakt matpakke og hørte på podcaster.

Det er litt stress å skulle kjøre når man har noe å rekke, men jeg hadde gudskjelov god margin i forholdt til stakkars Kristin og Dennis. De kom direkte fra Las Vegas, noe som denne gangen resulterte i en reiserute på hele 17 timer. Den siste etappen fra London til Gardemoen, ble dessverre såforsinket at duoen i hui og hast var nødt å låse baggasjen sin inn på Jernbanetorget for å rekke eventen de skulle på i sammen med oss. 

Bjørn Erik, Dennis og Pelle digger den australske stand up komikeren Jim Jefferies, og han hunken min overrasket hele flokken min med billetter til forestillingen hans i Oslo Spektrum. Jeg har kun sett mannen et par ganger på TV, og etter min mening er han spinn spennagæern. Til vanlig styrer jeg unna så svart humor, jeg synes det blir slitsomt i lengden, men Mr. Jefferies var helt rå. Han er til tider utrolig provoserende, han harselerer med svært ømfintlige temaer, men siden han og jeg har sånn nogenlunde de samme synspunktene, de samme verdiene i livet, faller det han kommer med i god jord. Vel, det var faktisk noen gangner jeg holdt på å dø av skam, han var altså så drøy, men av stemningene og latteren i salen, var det meste innafor. Jeg elsket i hvert fall kveldens opptreden, særlig det å høre go´stemningen og latteren fra gutta mine Dennis og Pelle. Bjørn Erik derimot, brølte, men han var som sagt ikke den eneste.

Det var en sliten barnehageonkel, Pelle, som dro hjem med Kristin og Dennis etterpå, så plutselig var vi “gamle” på egenhånd. Det er ikke ofte vi har barnefri og muligheten for en date, så ikke pokker om vi hadde tenkt å kaste inn håndkle. Først tok vi oss en liten tur innom puben Aye Aye og deretter satte vi nesa vår mot gode og gamle Rockefeller. Ikke for å gå på konsert, men for å besøke “Leiligheten” rett ved siden av, og “Oslo Rock Dealers” eventen. Jeg blir alltid invitert hit en gang i måneden, men det har aldri klaffa før nå. Her er kompisen vår Espen DJ, og vi kunne hver bidige låt han spilte. Vel, jeg synger nok veldig mye “køriføri” teskt, men Bjørn Erik er reine leksikonet. Her rocka vi oss inn i natta, og var ikke til sengs før nærmere halv fem.

Bjørn Erik og jeg spanderte på oss hotell denne gangen, på koselige Hotell Bondeheimen. Det ligger rett bak Carl Johan ikke så langt unna Vålerenga sin pub Bohemen. Med andre ord veldig sentralt og ikke minst mye rimeligere enn mye annet. Jeg sov utrolig godt den natta, for som vanlig hadde jeg med meg egen pute, så lørdagen starte seint. Vi skippa både både frokosten og lunsjen, og gikk rett på en biffmiddag med rødvin på Jensens Bøfhus. Åhhh, det smakte helt himmelsk, og etterpå var ikke snakk om å dra ut på noe mer sprell. Vi ble invitert ut med venner, tusen takk Jannicke, men vi hadde nok fått metta vår kvelden før. I steden dro vi å så filmen “Den 12. Mann” på Vika kino. Wow, for en fantastisk opplevelse. I tillegg til at filmen var helt rå, så er Vika kino blitt mitt favorittsted. Den moderne plassen har sjenkebevilling, så her kan man virkelig nyte godene. Vi storkoste oss, men endte allikevel i seng før midnatt. Det var nok uansett det beste, for det var godt å være uthvilt til hjemreisen dagen etter. På søndag ble Bjørn Erik igjen for å ta fatt på siste del av LO skolen, mens Mille, Pippi og jeg tok farvel med mamma og tok fatt på den lange hjemturen. Alle storfornøyde med helgens påfyll av “good things to do”.

 


 

Mille og jeg har vært på farta helt til nå i dag, og skal for aller første gang lage oss en Fjordland middag. “Biff Stroganoff”, mon tro om dette er noe godt….

Har dere hatt en fin helg da? Klem Nina

 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg