Det forventes at man mååå ut å gå i finværet…

Happy, Sunday?

Joda, humøret har vært mye bedre i dag enn i går, men det skulle jo egentlig ikke så mye til da. Dere lesere hadde helt rett, det er så absolutt godt med en utblåsning en gang i blant, men det er krevende å hente seg inn igjen etterpå. Jeg klarte rett å slett ikke først å brøle ut all min vrede for så å smile igjen rett etterpå. Jeg hang faktisk med geipen helt til kvellinga, kasta bort hele den fine solskinnsdagen, så jeg håper virkelig det blir lenge til neste gang.

Det var gudskjelov nydelig vær i dag også, og selv om jeg egentlig ikke hadde noe særlig lyst til å gå ut i frosten, tok vi oss en liten luftings. For det forventes jo at man som voksen tar grep rundt egen helse, ens eget ve og vel, og det er jo som å banne i kjerka her i Stavanger å ikke nyta sola når den faktisk først viser seg.

Strand og sjø stod på ønskelista, men det gjorde det visstnok hos resten av Rogalands befolkning også. Jeg tuller ikke, selv om vi var seint ute, var det ikke en eneste parkeringsplass å oppdrive på område rundt Hellestø. Vi kunne selvsagt parkert en kilometer unna, inntil veien som så mange andre, men jeg hadde jo ikke lyst å slite meg ut på asfalten før jeg nådde stranda. I tillegg så var jeg redd for alle løsbikkjene der. Hellestøstranda er nemlig en av de få stendene vi kan slippe løs hundene, men hun Pippi-luskaen vår er ikke så begeistra over å ha så alt for mange beilere rundt seg på en gang. 

Vi dro derfor straks videre til Ølberg. Fullstendig kaos er også, men vi parkerte nå og tok beina fatt, dog i motsatt retning av alle de andre. Tok en sidesti, helt folketom, som førte oss ned til en en strand med et lass av kampesteiner. Der satte vi oss ned og tok innover oss stillheten. Friskt, men allikevel helt vindstille, noe som er svært sjeldent i denne delen av landet.

 

Mille var hjemme med en klassevenninne, så denne aleinetiden gjorde oss godt. Vel, helt til jeg plutselig kom på at Bjørn Erik skulle reise, og da kom vemodigheten snikene igjen. Jeg ser virkelig ikke frem til enda en uke aleine, særlig ikke etter en helg som det her. Fem dager er jo ikke lenge og etterhvert blir han jo helt ferdig med LO skolen også, men jeg er nok inne i en periode hvor ting går litt fort opp og ned. Jaja, da er godt vi har Sol og Pippi, og ikke minst hunden Rambo som kommer på besøk i morgen. Han skal være her til fredag, dagen da den andre hunden, Hugo, kommer, så denne uka blir ikke så gæli allikevel.

Håper helgen har vært god mot dere, klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#utpåtur #natur

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg