Aldri vært nærmere!

Nå er vi kun en time unna eventyret, dere!

Det blir sjeldnere og sjeldnere at påsan og jeg er ute på langtur i sammen, så nå har vi liksågodt vært en liten snartur innom Sverige og shoppa med oss litt jodlevann for de kommende dagene. Jeg er egentlig ikke så fan av alkohol i det hele tatt, fikser ikke smaken, men må innrømme at jeg i ny og ne liker å være på en snurr i blant gode venner. Nå som det også er mulig å fa tak i Ginger Joe, som hverken smaker cider eller øl, er jeg i himmelriket. Et stort glass fylt til randen av isbiter med ingefær øl opp i, er min soleklare favoritt. Så fresht!

Det er flere jenter enn gutter på hytta i år også, så jeg tenker vi skal opp å markere litt for kvinnedagen. Vel, det føler jeg vel egentlig vi i jentegjengen alltid har gjort. De fleste av oss lever ganske likestilte liv, og jeg kan vel dra det så langt å si at vi er damer med baller. Vi har alltid jaget drømmene våre og flyttet grenser, og har stemmer som høres godt. Vi gir nok disse gutta våre ganske så mye hodebry til tider, men for å være helt ærlig, så tror jeg de liker det. 

Hadde jeg vært hjemme i dag, så hadde jeg gått i tog. Det er mange paroler jeg ville gått under i mitt kjære Stavanger, men tror kanskje du hadde funnet under noen av de her:
 

  • Frihet fra seksuell trakassering ? #ikketilforhandling
  • Sex uten samtykke= voldtekt. Ny lov nå!
  • Forsvar offentlig pensjon
  • Antirasistisk kamp mot sosial kontroll og æreskultur

Gratulerer med dagen, alle dere fantastiske superkvinner!

 

Skrives fra Trysil!

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#hverdag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg