To reiselystne lekne gla´lakser på tur…

God morgen, fininger!

Da har vi for lengst landet i San Fransisco, og herved våknet opp til vår aller første dag “over here”. Vi ligger åtte timer etter dere, så vi er tidlig på´n.

Flyturen fra Zurich til San Fransisco på 12 timer er nok den lengste jeg noensinne har opplevd, men uten tvil den desidert enkleste og morsomste. Hadde dere vært flue på veggen og sett hvordan Bjørn Erik og jeg oppførte oss den første timen, når vi installerte oss på plassene våre for aller første gang på Business Class, så hadde dere dæva av latter. Alle de andre passasjerene tok det helt med ro, mens vi testa ut alt nytt og spennende, som to små unger i en godtebutikk for aller første gang. Setene ble kjørt opp og ned, massasjen i ryggen ble testa ut, toalettmappa vi fikk utlevert ble endevendt og vi takket så klart ja til alt som kom vår vei. Jeg synes jo champagne uansett type er nokså knusktørt og helt for jæ… å drikke, tunga setter seg jo fast i ganen, men ned skulle det, okke som. For ikke pokker om jeg skulle gå glipp av noe.

For aller første gang fikk jeg sove i et fly. Det gjør jeg aldri, men når en har muligheten til å legge seg helt ned så man får strekt seg skikkelig ut, falt jeg i koma. Tenk det dere, sov i over seks timer, så det var neimen ikke rart jeg var blid som ei lerke når vi kom fram. Dette var en helt unik opplevelse, så jeg formelig svevde gjennom passkontrollen og på veien mot leiebilen. Kanskje det var synlig for alle og enhver, for mannen i luka ga oss gladelig oppgradert bil. Vi fikk den jeg egentlig hadde lyst på, men som vi ikke tok oss råd til, så turen kunne vel egentlig ikke startet bedre.

Vel fremme på hotellet tre kvarter seinere, møtte vi på en bekymra eier som trodde vi var trøtte og slitne, men neida, etter å ha omtrent snudd i døra etter en rask dusj, gikk vi strake veien til pubén over gata her og havna midt i en quiz. Siden vi bor i Castro, var de fleste spørsmålene nokså “skeive”, så endelig fikk jeg brukt for min “gode” kunnskap om det jeg har lært av alle episodene med “RuPaul´s Drag Race”.

Etter flere glass med mimosa og en snart tur innom en annen pub også, ramla vi i seng før klokka var tolv. Jeg sovna faktisk før jeg traff hodeputa, og våkna i nokså god form til en ny og spennende dag. Bjørn Erik hungrer etter en skikkelig amerikansk “Diner”, så det er vel bare å komme seg i klærne å begynne å fungere. Det er nokså mørkt og grått ute ennå, og værmeldingen sier vi må pakke med oss paraplyen. Det er skyet og 14 grader akkurat nå, men skal seinere  bli hele 17, juhuuu!
 

See you later alligator!

Kisses and hugs fra Nina ballerina
 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#ferie #reise 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg