Ekkelt!

Guuudd ørli mørning, dere!

Nå har vi kjørt nydelige Highway 1 i fra San Francisco til San Luis, Obispo. Her overnatter vi i et døgn for så å sette kursen videre til Hollywood, hvor vi har en utrolig spennende date på gang. Vi har forøvrig hatt en koselig stopp underveis i vakre Sant Cruz hvor vi møtte Nikki, som er også er storfan av den norske gruppa Turbonegro, og hun tok oss med på en historisk rundgang i alt som er verdt å vite om den flotte byen hennes. Jeg har selvsagt tatt en haug av bilder underveis, men tenkte jeg først skulle ta dere med på en liten “grøss og gru” greie her i San Luis.

Først og fremst må jeg få si at San Luis, Obispo, er en helt nydelig liten plass det så absolutt er verdt å ta seg en pause i. Byen er altså så flott, med alle sine vakre hus og gater, og ikke minst spennende butikker, spisesteder og puber på rekke og rad. Det er et enormt studentliv her, så det er mye liv og røre, men på en kontrollert og fin måte. Vi hadde vel egentlig tenkt å sjekke ut flere av de mange fargerike pubéne her, men sparer oss heller i morgen. Det vi derimot sørget for å oppsøke, var den berømte tyggegummigaten deres.

OMG, dette var ekkelt, pjuk! Jeg visste jo selvsagt det på forhånd, men klarte ikke å la være å få det med meg. Med en halv pakke Hubabuba i kjeften, gikk jeg mot smuget med åpent sinn, klar til dyst, men var ganske så rask med å bli ferdig med oppdraget mitt. 

Tenk det da dere, den 21m lange veggen ble opprettet i 1970, og er en av byens mest besøkte turistattraksjoner. Hit kommer altså folk med brukte tyggiser, og smeller dem opp på veggen. Ja, jeg også! Jeg så det var flere som hadde dandert “klysene” sine som hjerter og andre mer kreative greier, men jeg var altså så livredd for å komme nær andres uhumskheter. Men, men, “been there, done that”, og jeg må innrømme at det var bittelitt morsomt, selv om det var ekkelt til tusen, thihiii…

 

Nå går altså turen snart mot Hollywood, og stikkordet for dette besøket er “Lisa Vanderpump”. Så da kan dere jo kanskje gjette hvor jeg har date?

Happy Saturday, dere!

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#reise #amerika #sanluis #ferie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg