Prosjekt “mareritt” er endelig ferdig!

Heihei, igjen!

Tenk det dere, da er jeg endelig ferdig med badet oppe. Jaja, det tok “bare” tre uker, og i mellomtiden mens dette har pågått, har det vært reine krigssonen…på badet altså.

Det å pusse opp det 21 år gamle rommet har vært en drøm lenge, men når det står mellom oppussing og spennende ferier, er valget ganske enkelt, spør du meg. Badet blir alltid nedprioritert, så jeg måtte rett og slett gjøre det beste ut av det vi har.

For femten år siden byttet vi ut furumøblene (alt var jo furu før, sant?) og malte strien hvit, men utover det har vi gjort “nada”. Etter at mellomstemannen Pelle flytta ut i fjor, og derfor ga meg litt mer skuffplass å spre meg ut i, var tanken å begynne å rydde, vaske og kaste en hel del, men det ble altså bare med “tanken”. Prosjektet var så “skittent” og så omfattende med alt det fjase vi har samla på, så jeg utsatte det til det lengste, helt til nå.

Jeg klarte dessverre å ødelegge et av skapdørene ved å prøve å fjerne de gamle “Mille” dekor bostavene, for “lure” meg dro liksågodt av all emaljen på døra i samme slengen. “Drit og dra”, tenkte jeg da, ble pisselei, og fjerna meg helt fra hele greia i et par dager. Så kom jeg derimot på en genial idé. Hvorfor ikke dekke over hullene med klistremerker, blomstene jeg har igjen etter at jeg pimpa om Twisyen (el-bilen vår)?

Så hva synes dere? Gammelt og slitt, men ryddig, reint og blomstrete…

Ikke så lurt, Nina-mor!

Øhhh, fillern! Æsj, for en støvsamler!

Bærre lækkert, NOT!

Tja, hvorfor ikke?

Mille og jeg har gått i sammen om å samle hårstrikkene våre, og ja, vi har mer enn nok, selv etter å ha kvitta oss med alle de med metallbit på, som sliter på håret.

Ja, jeg bruker badehette i dusjen…

Mille fikk kommode å sitte å kle seg på for et par år siden, og det gjorde morningene så mye enklere for henne.

Da skal vi jentene hive oss i klærne og komme oss ut i stallen. Mille skal avgårde på sprangstevne i morgen, og da må jo både hun, hesten og alt utstyr skinne.

Nyt dagen, dere!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg