Etter et par justeringer, har hagearbeid blitt rein terapi igjen…

Happy Friday!

Endelig er hagen blitt et koselig sted å oppholde seg i igjen. Før elsket jeg å ligge med rompa i været og stelle i alle bedene mine, men ikke de siste åra. Det var stadig noe som måtte gjøres, og det ble et ork uten like ettersom helsa ble dårligere og dårligere.

Tre store bed er derfor fjerna ved at Bjørn Erik har lagt belegningsstein der i stedet og i tillegg byttet han ut alle staudene med en helårsgrønn hekk. Så nå er det virkelig gøy å være ute i bakhagen igjen, dere. Jeg har omtrent ingenting som trengs å vedlikeholdes mer.

De åtte store pottene mine, må selvsagt få nye blomster i ny og ne, men det er jo egentlig ingen stor jobb. Jeg kom derimot på at jeg skulle forsøke å shine de opp med litt matolje på en svamp, og det var jammen meg ingen dum idé. Nå ser de faktisk helt nye ut igjen, det funket.

Uteplassen har blitt innbydene, og det ser jammen meg ut som om været skal holde seg like primaballerine de neste dagene. Not bad!

Det var et bed rundt grillen før…

Matolje mot falne plastikkpotter, funket!

Se den forskjellen da, dere!

Skinner nesten…

I år valgte jeg små stemorsblomster i “urtehage-pottene” for i fjor regna det omtrent hver bidige dag gjennom hele sommeren, så alt råtnet bort.

Det andre bedet Bjørn Erik fjerna, var et stort ett under begge kjøkkenviduene mine.

Det gjenstår et par småting i det gamle rullesteinsbedet. Det skal lages en liten trapp ned til lekeplassen bak oss (der dere ser alle rullesteinene), og jeg tror det også kan være lurt å legge litt prydbark over jorden rundt hekken. Vi gjorde det foran for 21 år siden, og da holdt jorden mye bedre på fuktigheten. Barken kan gjøre jorden “sur”, mener noen,  men det har nå fungert før.

God helg!

 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg