Møkkajobb!

Hei igjen, dere!

Det har de siste ti åra, aldri passa for Bjørn Erik å rydde i boden. Jeg kunne nok klart det selv, men det hadde nok vært lite populært av meg å kvitte meg med nitti prosent av det som er der inne, for det er stort sett ikke mitt “rot”. Vel, noe har nok merkelapp “Nina” på seg, som strand- og hundetingene, men ellers så er det et lass av verktøy der og ting til ungene, rettere sagt, til gutta som har flytta ut for lengst.

Ryddesjauen var ikke planlagt denne dagen, men til min store skuffelse ikke fant flamingo baderingen min. Helt desperat begynte jeg å slenge ut alt av boden, og etterhvert ble det funnet frem søppelsekker til Fretex. Det ene tok det andre, og det var til tider full kaos. Vi holdt det gående når naboene våre både dro og kom tilbake fra stranda, men i kvellinga var vi endelig ferdig.

Det er ikke en ting inne i den boden nå som ikke er på stell. Det ekstra fryseskapet vi har stående der inne, er tømt for gammal mat (altså alt), avrimet og vaska, og ingenting står på gulvet lenger. Alt er lagt fint i gjennomsiktige esker, og møysommelig stabla inn i hyllene. Pelle har fått tilbake drømme longbordet han kjøpte som liten i LA, og treningsutstyr og vekter er nå plassert i hans bod (vel, den er jo vår den også, men et par km unna). Fretex fikk et par store sekker og hele fire søppelposer med “ræl” ble kasta.

En skikkelig drittjobb, men guuuud så godt det er å ha gjort det!

By the way, jeg fant baderingen…

Så klar!

Av syv brett, var det kun ett som overlevde razzian. 

Fretex “mat”.

Sååå lite gira på det her…

Belønningen…

Jeg fant jeg fant! Den stygge cruicehatten jeg kjøpte på vei til Mexico – JADA!

Mille er fortsatt hjemme fra skolen, men skal prøve seg på halv dag i morgen. Det er sprangridning på ettermiddagen, og jeg synes virkelig hun burde prøve noen timer siden hun insisterer på å få med seg ridetimen.

Har uken startet bra for dere da?

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg