Jeg fatter ikke at noen tør å “gamble” med sine søte små 🐾

Hei igjen, dere!

Jeg er litt ambivalent til at Mille sover ennå, klokka nærmer seg jo ett med stormskritt, og hun skulle for lengst hatt første dose med medisin, men jeg har rett og slett ikke hjerte til å vekke henne. Hun er så utslitt for tiden, og som Bjørn Erik sa, døgnet er uansett langt nok til at vi får stykket opp disse doseringene hun skal ha.

Har dere forresten fått med dere alle kattene som kommer inn til veterinærene nå, dødssyke fordi de har fått feil flåttmiddel? Folk kjøper billig over disk eller bruker det samme middelet de har liggende til hunden sin, og det kan i verste fall drepe disse stakkars små. De inneholder ofte Permetrin, noe leveren til katten ikke klarer å bryte ned. Jeg har akkurat sett hva dette gjør med en katt, og det fikk hjertet mitt til å briste. En forferdelig måte å dø på og med tanke på at syke katter ofte velger å gjemme seg fra sine kjære når de blir syke, så ber jeg på mine knær om at slutter å “gamble” med det her.

Vi har som sagt to katter, og hun yngste på 1 år, får flere flåttbitt hver bidige dag, mens eldstemannen på 18 år, gudskjelov slipper. Det var derfor helt nødvendig å ta kontakt med veterinæren vår, som asap skrev ut en resept på middelet “Frontline”, som faktisk er det eneste flåttmiddiddelet som er nøye utprøvd på katter. Det koster litt over 500 kroner for tjeneste fra veterinæren og selve produktet (6 ampuller i pakken), men dette er småpenger i forhold til at katten din lider og at vi får uønska kryp innom hus.

Middelet varer kun i fjorten dager, så Mia må gjennom denne prosessen flere ganger i år, men det må hun bare tåle 🐾

Husk å bruk hansker. Mille fikk heller ikke ha henne i senga det første døgnet etterpå.

Selvsagt vanker det premie etterpå.

Håper alle fortsatt nyter den fine sommeren vi opplever!

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg