Bertene har fått lufta seg…

Hei, hei og god lørdag dere.

Vi har barnefri denne helgen, og har valgt å bruke den muligheten til noe fornuftig. Vi skal rett og slett gjøre nada, ingen verdens ting, kun det som impulsivt plutselig skulle friste. Sant det er fornuftig, dere?

Bjørn Erik har valgt å flytte playstationen sin opp på “promperommet” sitt (har arvet Mille sitt gamle), mens jeg koser meg nede og ser dritt-TV. Det vil altså si serier Bjørn Erik mener er helt hjernedøde, som ikke gir han noe verdens ting. Jeg derimot elsker å koble helt av til slikt, så nå går det mer eller mindre i den siste sesongen av “Orange is the New Black” og “Love Island UK”. 

Vi kan selvsagt ikke bare hengi oss til sofakroken og tittekassa, vi er nødt til å få rørt litt på oss, så i går kom vi oss etterhvert på kino. Da stod Tom Cruise og Mission Possible 5 høyt på ønskelista til oss begge. Vi lurte lenge på om dette kanskje kunne være en film for 12-åringen vår også, men i kjent stil stokker de om på det meste, lager krøll og bøll ut av alt, så jeg tror kanskje det hadde blitt for vanskelig for Mille å fått med seg poenget. Bjørn Erik synes dessuten hun bør se de fire andre filmene først, og jeg er jo litt enig i det.

I morges skinte sola igjen, så noe overraskende foreslo jeg en langtur på Harleyén. Da var hunken min rask med å skippe den planlagte plen-og hekk klippingen, for som dere vet, det å kjøre sykkel er visstnok livet. Ølberg, Bryne, Ålgård og selvsagt Stavanger, viste seg fra sin vakreste side. Jordene og strendene badet i det nydelige sollyset, så til og med reddharen meg nøyt sykkellivet for en gang skyld. Jeg er nemlig egentlig en skikkelig reddhare der jeg sitter. Jeg klarer ikke helt å slappe av, sitter stort sett og anspenner meg, men det gikk jo fint denne gangen også…

Jeg har forresten forsøkt å finne beskyttelses briller til Pippi også, men sist jeg leita fant jeg ikke små nok. Nå har det derimot gått noen år siden sist jeg etterlyste det, så det kan hende jeg har bedre hell med meg nå. Hun er derimot kjempefornuftig der hun sitter, for når sykkelen kommer opp i 50-60 km, putter hun raskt hodet sitt inn i jakka mi og legger seg til å sove. Hun er så flink atte 🐾

Jeg ønsker dere alle en fortsatt finfin lørdag, klemmer sendes i fleng!

 

 

Jeg setter forresten stor pris på om du går inn og stemmer på meg i Sparpedia sin “Mammablogger award 2018”. Det ser faktisk ut som om man kun kan stemme en gang, så hvis du allerede har gjort det, takker jeg 💕

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg