Nei, til selvbetjente kasser!

Uff, da har det altså skjedd i nærmiljøet vårt også. Den lokala matvarebutikken har installert tre selvbetjeningskasser, og dermed fjernet alle de andre med hyggelige ansatte i,vel, unntatt en. Personlig så kommer jeg aldri til å bruke disse selvbetjente kassene, for ikke pokker om jeg skal være med på å bidra til at folk mister arbeidsplassen sin.

Det er ene og alene en eneste grunn for at butikkeieren velger dette, og det er selvsagt for å kutte ned på lønnsutgiftene. Jeg kjøper ikke at dette systemet er med på gi meg en mye bedre service. Noen mener dette er mer effektivt, at handelen gjøres unna mye raskere, men hallo dere, så dårlig tid har vi da ikke?

Det er et sabla jag, en priskrig mellom butikkene hver bidige dag, og folk flest trekkes mot det ene supertilbudet etter det andre. Når tilbudene har nådd maxgrensen, er det kun en ting igjen å gjøre, og det er å bemanne ned, kutte ned på de ansatte. Skal vi virkelig la de gjøre det?

Jeg kommer altså konsekvent til å gå til de vanlig betjente kassene. De ansatte som sitter der skal nemlig fortsatt føle at jeg setter stor pris på servicen de gir meg og at jeg med dem synes det er viktig at de fortsatt får beholde jobbene sine. Det er tross alt mye triveligere også. Kanskje noe å tenkte på?

– Nina – 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar
    1. Helt enig med deg, boikotter selvbetjente kasser og går KUN til der betjeningen sitter. Utrolig trist trend, som fører til at mange mister arbeidsplassene sine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg