Ungene i fokus…

God kveld, kjære dere.

Akkurat nå er vi helt uten unger her hjemme, men de siste dagene har vi faktisk hatt hele flokken rundt oss. Vel, Pellemann har kun vært innom for å kapre eldstemannen med seg hjem til seg selv, men det i seg selv er jo ganske koselig, synes jeg. Det er godt å se at aldersforskjellen dem i mellom er visket ut og at de prioriterer å bruke tid på hverandre.

Apropos tid med hverandre, er dere klare for søndagens TV-aksjon, “Mindre alene sammen”? Årets aksjon går til Kirkens Bymisjon, og i hovedtrekk skal pengene brukes til å skape 700.000 møter mellom mennesker. Det er så mange ensomme sjeler der ute, og Kirkens Bymisjon vil fokusere på de som på en eller annen måte har falt utenfor. Det er mange som til tider trenger en seng å sove i, eller et annet menneske å snakke med for å få hjelp til å bygge seg opp  igjen, og det dere, er et helt fantastisk formål å støtte.

Bjørn Erik og Mille er bøssebærer i år, men allerede tidligere i kveld var vi med på å samle inn penger på skolen til Mille. Før kake-, lapkaus- og loddsalget, hadde givergleden bidratt med 17.700,- kroner, og det dere, er jammen meg en ganske så pen sum allerede, synes jeg. Vi fikk servert underholdning i form av filmsnutter ungene selv hadde laget rundt temaet om det å stå utenfor felleskapet, og også sang og musikk. Utrolig kreativt og ikke minst interessant, og lokalet var som vanlig stappfullt av ivrige foreldre, søsken og besteforeldre. 

Jeg må innrømme at det ofte er vanskelig og krevende å finne energi til å gå ut dørene her på ettermiddagen, det lokker lite å tilbringe to timer i et støyende lokale fullt av folk, men igjen ble jeg positivt overraska. Det er faktisk koselig å få et innblikk i det ungene våre har holdt på med i det siste, særlig når du ser hvor stolte de er når de får sående applaus etterpå, så det skulle bare mangle at vi ikke stilte opp og heiet de frem.

Mille er tøffingen sjøl (det har hun ikke arva av meg). Hun leste opp et dikt etter at filmen hun deltok i var blitt vist, med rim og det hele, og jeg fatter rett og slett ikke hvor hun får all pågangsmotet sitt fra.

Hell i loddtrekningen?

Nei…

…og atter nei!

“Be the nice kid”

 – Nina – 

 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

3 kommentarer
    1. Mille er steintøff!var i samme rom og hørte henne..kjenner hverken dere eller Mille..men ble varm om hjertet da dattera mi fortalte i dag…at hun hadde spurt om Mille ville sitte med dem i maten på skolen i dag…akkurat det de hadde som tema…inkludering👍🏽

    2. Anonym: Åhhh, så kjekt å høre. Jeg kjente egentlig litt på at jeg var litt irritert i går. Får vondt i magen av alle de ungene jeg veit ikke er særlig snille, så derfor var jeg kanskje noe uvanlig stille til meg å være. Det er ikke det at de er direkte slemme, men de holder ikke ord, og er dobbeltmoralske.

    3. For meg er Mille akkurat som alle andre sa dattera mi..😍ingen forskjell…ser igjen hva hun har lært i årenes løp av det å ha fostersøsken…lært å forstå…være inkluderende osv..Men som mor ser jeg..at noen av ungdommene konne ha hatt godt av å bli “revet”i øyrene av og til..😜og ja..det er mye som foregår på skolene Og utenom skolen,som ikke alltid er like positivt😕men oppi alt,så er det mange fine ungdommer Og,heldigvis👍🏽

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg