Hvilken side er du på?!

Hjel oss, dyr i bur må ta slutt, nå!

Igjen har det vært fakkeltog mot pelsnæringen, og jeg forbanner denne dagen like mye hver bidige gang, for det skulle vært helt unødvendig at vi igjen er nødt til å stille opp for disse stakkars dyra. For hallo dere, vi lever i et moderne samfunn med lover og regler om å være humane, men mot dyra våre her til lands, ligger vi altså langt etter våre kjære naboland. Det skulle rett og slett ikke vært nødvendig å kjempe denne kampen, for det finnes ingen fornuft i at dette fortsatt skjer, og det irriterer altså vettet av meg at folket, 7 av 10 nordmenn, ikke blir hørt. 

Jadajadajada, jeg hører at det skal komme en avvikling av denne grove dyremishandlingene, men jeg tror det ikke før jeg får se det. Makteliten har laget et vedtak om at det om syv år skal være helt slutt på denne grusomme næringen, men jeg er livredd for at dette blir en sak som renner ut i sanden. Særlig når det ikke var satt av en eneste krone i år til å starte nedtrappingen. Jeg er så til de grader skeptisk, for er det noe vi alle vet, så er det at det kjøpeslås over en lav sko i politikken i dette landet.

Syv år er alt for lenge. Tenk det da dere, på alle disse årene må hele 5 millioner mink og rev ofres, og jeg formelig spyr av den grusomme tanken. Er det forresten mulig å i det hele tatt å sette seg inn i hvordan disse dyra har det? Ville det vært som om du og jeg plutselig bli kasta på en glattcelle på ubestemt tid? Kan vi virkelig sitte og se på at det skjer? Intelligente dyr, avles opp på en helt forferdelig måte, de tortureres, kun for at noen få egoister skal få ikle seg den flådde pelsen etterpå. Nei, fysjameg, for en råttenskap, nå må vi alle ta grep og se å få slutt på dette svineriet.

Hvilken side er du på? Står du på rett side av historien? 

🐾Nina 🐾

 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#fakkeltogmotpels #dyrsrettigheter #noah

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg