Jeg må tvinge meg til å lese igjen!

God kveld, kjære dere.

Her hjemme pleier vi fortsatt en veldig syk Mille. Hun blir dessverre ikke bedre, og det er en kamp uten like å få i henne medisinen hun så sårt trenger. Halsen er ekstrem vond, at den gir henne høy feber som slår henne fullstendig ut. Hun synes livet er forferdelig urettferidg, og gråter innimellom og ber oss om å ta henne til sykehuset for mer hjelp, men det kan vi jo selvsagt ikke. Vi er helt enig om at det går veldig seint med å bli bra denne gangen, så jeg ser frem til oppfølgingstimen hos legen i morgen. Jeg håper selvsagt crpén har sunket, at hun er på bedringens vei, men det virker altså ikke sånn.

Mellom slaga, når den smertestillende medisinen virker på Mille og hun sovner, jobber Bjørn Erik og jeg i huset på disse uendelige prosjektene våre. I dag har vi vasket ned soverommet vårt, og gått i gjennom alt av tegneserier og bøker som har hopet seg opp i høye stabler på nattbordene våre. Vi har egentlig alltid vært iherdige lesehester, men i år har jeg virkelig skuffa meg selv. Jeg har begynte på hele fire bøker, uten å ha klart å komme i mål med noen av dem. Helt tragisk, for vet dere hvorfor interessen har dabbet av hver gang? Jo, fordi jeg har med meg mobilen i senga og er på sosiale medier i stedet. Det er fadern meg så sløvt av meg, for det ene tar det andre, og plutselig har det gått en hel time bort på tull. Det må jeg altså få gjort alvor av å kutte ut asap, for ingenting slår spenningen av å fordype seg i en god krimbok.

Bjørn Erik har derimot vært kjempeflink i å lese i det siste, men ikke i å rydde vekk det han allerede har lest. Han abonnerer på en del tegneserier også, så det var virkelig på tide å gjøre noe. I dag fikk vi som sagt tatt et skikkelig skippertak, så nå ser soverommet plutselig mye mer innbydende ut. Jeg har også gjort en avtale med meg selv om at jeg skal få lest litt hver uke, så fra nå av legges mobilen igjen nede på kjøkkenet…gulp, klarer jeg det da?

Sjekk ut det tårnet da dere!

Jøss, slettes ikke verst.

My space.

Utrolig bra bøker begge to, men sløve meg har kun kommet halvveis i dem.

 – Nina –

 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#leseglede #bøker

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg