Brick Lane, en fargerik oase av dufter, smaker og synsinntrykk…

Jeg elsker og forguder Brick Lane. Østkantgata med sitt yrende liv av studenter, kunstnere og londonere fra alle nasjonaliteter. Jeg fikk endelig vist Bjørn Erik yndlingsplassen min her i Shoreditch, og han var ganske så enig med meg, dette var et område vi så absolutt burde utforske mere. Ikke minst skal vi tilbake for å sjekke utelivet her, for når kvelden kommer forvandles gatene til trendy barer på hvert eneste hjørnet eller i bakgårdene.

Bjørn Erik falt som sagt også pladask for dette område, og var derfor raskt ute med å avbestille den fancy lunsjen vi egentlig skulle tilbrakt øverst i en skyskraper, på Darwin Brasserie. Duftene fra bodene overfylt med alle de fargeglade retter fra alle verdens hjørner fristet mye mer, så etter å ha rusla noen timer litt her og litt der, bestilte og delte vi heller den ene smakfulle delikatessen etter den andre.

Man bør overhodet ikke ha dårlig tid når man kommer hit. Gjengen min var ikke helt gira på å gå inn alle sidegatene og opp og ned alle smug, men jeg anbefaler de som føler seg fristet, om å bruke hele dagen. Mitt favoritt marked “Spitalfields Market” ligger i tillegg også i enden av Brick Lane, og det i seg selv bør man bruke tid på. Husk forresten å droppe frokosten, for det er altså så mye godt å få kjøpt her. Dra hit gjerne skrubbsulten…

“My angel”…fysjameg for noe klissklass dere, men vi måtte bare.

Vår Mille med Sotos Syndrom, måtte selvsagt ta bilde her.

Endelig tilbake i kjære Brick Lane…

Han karen her tar gjerne et slag sjakk med deg, så god at han spiller med fire personer samtidig.

Bjørn Erik synes det var på tide med en kopp kaffe.

Jeg har dobbelt opp med gnagsårplaster på lilletærne, men trengte allikevel en pust i bakken av og til.

Det beste ostesmørbrødet jeg noensinne har smakt.

I dag har vi planlagt å gjøre så mye at vi var nødt til å sette på vekkerklokka hvis vi skal klare å rekke over alt. Så nå må vi komme oss i klærne fortere enn svint.

Jeg ønsker dere alle en riktig god start på uken, klem Nina

 

#london #familieferie #shoreditch #bricklane #spitalfieldsmarket #vintage #loppemarked

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg