Da var den deilige galskapen i gang igjen!

Det er snart natta og leggetid, men jeg må bare kort innom og fortelle dere om kveldens begivenhet. Som de fleste sikkert har fått med seg, så pleier Bjørn Erik å surne når jeg kjøper juletre. Så i år hadde Mille ordnet seg fri i stallen, så hun og jeg kunne juleshoppe tre helt på egenhånd. Stakkars Bjørn Erik, han forstod ingenting når vi var på vei ut dørene her, for selvsagt skulle han også være med. Hmmm, jeg ble selvsagt noe skeptisk, men lot han selvsagt få være med.

Juletrevalg er viktig for meg. Det må være norskt, for jeg mener vi bør støtte norsk næring,  og se pæreforma ut med mange tette grener. Et tre som Snipp og Snapp hadde villet flytte rett inn i. Det gjør meg ingenting å måtte reise fra det ene stedet til det andre å sjekke ut en ti-tyve-tredve-talls trær, men jeg ender uansett alltid opp på Mariero. Der har de nemlig alltid nydelig edelgran, Disney-tre, fra Fister, altså like i nærheten.

Karen som selger juletrærne kjenner meg igjen, kanskje ikke så rart for det har jo hendt at vi har hatt trøbbel med å få med oss de alt for store trærne hjem. Han vet akkurat hva jeg er ute etter, og i år hadde han flere nydelige å velge mellom. Hold dere i fast, det tok meg kun fem minutter å velge det rette. Bjørn Erik holdt på å svime av. Han trodde ikke sine egne øyne, så dere kan tro han var lett på tå der han hjalp til med å få nettingen på treet. Det var så vidt det gikk, men etter mye dytting og draing, var treet mitt, og jeg var altså så glad over å ha klart å haie dette i land uten at Bjørn Erik og jeg slang med leppa til hverandre en eneste gang.

For dere som har fulgt hele seansen på Instagram storyen min i kveld (nthorsen), så gikk det selvsagt ikke helt smertefritt å få treet i hus. Juletrefoten var igjen for liten, akkurat som i fjor, så da måtte han far frem med motorsaga…inne i stua. Det er da jeg sakte men sikkert trekker meg tilbake, og lar han far styre på helt alene. Jeg vet han blir oppgitt over at det ikke for en gangs skyld går an å finne et normalt lite tre som smyger seg fint ned i en helt vanlig juletrefot. Jaja, det ble altså litt sprell her i stua allikevel, ikke bare med juletrefoten, men med toget som skulle på plass både i treet og under treet. Men det dere, får vi ta i morra, nå er det natta. Nattinatt, sov godt og drøm søtt 🌟

Bjørn Erik har forresten ansvar for all julepynten ute. Jeg har selvsagt noen ønsker, blant annet at han ikke blander varmt og kaldt lys, og denne gangen har han klart seg bra synes jeg. 

Hele huset har fått laser på seg.

Snøfnuggene på siden, beveger på seg.

 

#julen #juletre #julepynt #laserpynt

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg