Det høstes skatter på loftet igjen 🌟

God kveld, kjære dere 🌟

Denne julelandsbyen har vært med noen runder på bloggen før, og er et sikkert tegn på at nå nærmer det seg den store dagen. Neida dere, slapp helt av, det er mange dager igjen, noe jeg også til en forandring er veldig glad for.

Jeg elsker tradisjonen å lage i stand denne koselige julebyen. Begynte for tredve år siden, og er like spent hvert år på hvordan den blir. For dere som har sett den før, så ser den kanskje helt lik ut, men det har faktisk kommet til noen nye detaljer i år også.

Dere kan tro jeg ble glad da jeg plutselig fant en gammel Dunhill sigarett eske oppe på loftet nylig. For oppi den fant jeg seks hjemmelaga nissekoner, som jeg innbiller meg er et kor. Vi har for lengst arvet ganske lik julepynt som den avdøde mormoren til Bjørn Erik har laget, så jeg regner med at disse konene er fra henne de også.

Siden Bjørn Erik har travle dager både på jobben og i kveldene fremover, tok jeg på meg ansvaret å pynte pepperkakehuset i år. Det er egentlig hans oppgave, og jeg tror aldri jeg har opplevd det som en smertefri hendelse. For hver bidige gang går det ei kule varmt når han brenner seg på sukkeret. Jeg tok derimot å smeltet Smørbukk karameller, og limte huset i sammen med det. Anbefales på det sterkeste, mye enklere enn glovarmt sukker. Jeg brukte en halv pose karameller til et hus, og hadde ennå noe “lim” igjen når jeg var ferdig.

Sakte men sikkert blir det altså jul her hjemme også etterhvert, men det er fortsatt mye igjen, og godt er det i denne koselige førjulstiden 🌟

Stallen trengte en liten oppgradering i år, og har dermed fått lys.

 

#jul #julelandsby #julepynt #hjemmelaga #godeminner #tradisjon

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg