Det shoppes babyklær!

Tenk, nå er det kun 33 dager igjen til termin!

Snart farmor og farfar, og vi snakker varmt om det hver bidige dag. På ferien, ble det selvsagt også nevnt flere ganger om dagen, for Bjørn Erik og Mille har allerede planlagt at vi skal besøke alle Disney-parkene igjen, men da med en liten pjokk tilstedet også.

Nå synes sikkert noen av dere at det er litt snodig av meg å vise frem det jeg har kjøpt til minsten her, for det burde jo selvsagt være en overraskelse for de kommende foreldrene. Det er jeg helt enig i, men det skjedde en “ulykke” i forrige uke, som gjorde meg så fortvila at jeg var nødt til å vise Kristin og Dennis hva som hadde skjedd, og da var de altså helt nødt til å se noe av gavene.

La meg starte fra begynnelsen. Vi shoppet ikke så mye i Maimi denne gangen, men som vanlig ønsket jeg å ta bilder av tingene, så jeg kunne blogge om det seinere. Alt ble derfor stablet opp ved siden av kjøkkenvasken i påventa av at jeg skulle ta meg tid til dette. Dere kan tro jeg angret på at jeg ikke gjorde det med en gang, for det skulle vise seg at jeg holdt på å ødelegge mye av det på få sekunder. Jeg stod nemlig å lagde matpakke til Mille her for leden, ostesmørbrød, og til det kreves det litt ketchup. Det ble derimot ikke “litt” ketchup. For i det jeg ristet på flaska og tok av korken, eksploderte hele skiten. Jeg kødder ikke, korken gikk i taket og det sa pang! Ikke bare tøyt det ketchup ut av selve tuppen, det fossa ut fra sidene på skrulokket også. Jeg stod panikkslagen å så på uten å røre meg, mens Bjørn Erik og Mille kom løpende med kluter og wipes. Det var som sagt rødt kliss overalt. I taket, på veggene, gulvet, vinduene, kjøleskapet og meg, men da jeg så at de øverste fine hvite klærne med barnetøy også var truffet, kom tårene. Jeg ble altså så lei meg, for der og da trodde jeg de nydelige må plaggene var tapt. Bjørn Erik beordret meg derimot i dusjen, samtidig som jeg tok tøyet med meg opp på vaskerommet og dynket det med flekkfjerning. Samtidig sendte jeg bildet av galskapen til Kristin og Dennis, med beklagelse over at de ikke fikk tøyet helt “ferskt” fra butikken, med merkelappene på. De lo bare og sa at alt uansett måtte vaskes før bruk, så dette gjorde ingen verdens ting.

Gudskjelov så forsvant flekkene, og kjøkkenet ble ketchupfritt etterhvert det også. En ting er i alle fall sikkert, jeg kommer aldri til å kjøpe sukkerfri ketchup igjen. Jeg har aldri noensinne opplevd at en litt gammel flaske eksploderer så til de grader som det der, så jeg innbiller meg at dette er grunnen, thihiii…

Har dere sett noe så smått og søtt?

Kan dere gjette hva det her er?

Nå skal vi jentene i stallen, siste dag for Mille på mange dager. I morgen skal hun som sagt under kniven med tottelottene sine, og denne gangen må det lykkes.

🌸 Nina 🌸

 

#snartfarmor #baby #babytøy

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg