El Paseo leverer!

God morgen ☀️

Jeg fikk en forespørsel i går om å være litt flinkere til å tipse dere om hvor vi er når vi er på ferie. Litt mer spesifikt hva ting heter, navn på fornøyelser, hoteller spisesteder o.l. Jeg veit at jeg lover det hver bidige gang vi er ute å reiser, jeg har alltid en plan om å lage et sluttinnlegg som oppsummerer alt, men så renner det dessverre ut i sanden når man etterhvert lander der hjemme. Nå skal jeg derimot prøve å bli litt flinkere.

Vi bruker ekstremt lang tid på å finne ut hvor vi skal bo på disse feriene våre. Bjørn Erik er klar i talen, han vil ikke bruke mer enn et viss beløp per natt, men det tas selvsagt hensyn til hvilken by vi besøker, for noen steder er selvsagt mye dyrere enn andre, og da må vi justere beløpet litt opp. Standard og beliggenhet er noe av det viktigste for meg, så vi går mye frem og tilbake før vi finner noe vi begge kan være enige om.

El Paseo er vårt hjem her i Miami de første fire nettene. Det ligger midt i smørøyet av South Beach, så bilen kan mer eller mindre stå. Et fantastisk koselig lite sted, midt i en liten gågate, som blir kalt “Española Way”, hvor det yrer av folk hele dagen og natta lang. Vi valgte faktisk et rom ut mot hovedveien isteden for ut i gågata, for jeg tipper det kan bli noe høy lyd her utover kvelden og natta. Jeg ligger med vokspropper i ørene hver bidige natt, og flokken min er så sliten etter alle opplevelsene vi inntar hver bidige dag, så de flater ut og sover non-stop hele natta uansett lyd eller ikke, men vi tenkte det var greit å slippe musikken som spilles.

Hotellet har “valet parking”, noe dyrt, men vi har nå allikevel valgt å benytte oss av det. Hotellbetjeningen  er utrolig serviceminded, rommene store og i stil med “art deco” miljøet her. Det beste i tillegg til beliggenheten, må være disposisjonen av solsengene på stranden. De er gratis, så sant du ikke trenger parasoll som oss, den koster 20 dollar.

Vi kunne selvsagt bodd noen hundre meter lenger vestover, og fått et mer fancy hotell med basseng for samme prisen, men hotellet har så absolutt høy nok standard for min del. Basseng så tidlig i ferien er derimot ikke særlig attraktiv heller. Lille snuppeline har nemlig trange øreganger, og får nesten alltid ørebetennelse etter å ha badet i basseng, og med tanke på hvor mye syk hun har vært i det siste, foretrekker vi sjøen.

Hotel El Paseo, det en fryd å bo her hos deg, utrolig koselig og starte og avslutte dagene i denne levende gaten du ligger i!

Vi bor i andre etasje, og her finnes det et felles oppholdsrom hvor vi det går an å lage seg en kopp kaffe, slenge seg ned foran en PC eller rett og slett nyte synet av den koselige gågaten fra den lille verandaen.

Jeg ønsker dere alle en super duper dag! Klem fra Nina

 

#hotell #hotellmiami #ferie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg