Endelig familietid igjen ❤️

Heihei, igjen kjære dere.

Selv er jeg i himmelriket, for endelig fikk vi møte eldstemann og den lille flokken hans. Det betyr masse kvalitetstid med vesle Falk, noe jeg sårt har lengtet etter.

Jeg var som sagt litt engstelig for at han hadde glemt oss, men han fantes ikke skeptisk i det hele tatt. Det var helt greit å få besøk av farmor, farfar og tante Mille, og han sjarmerte oss i senk som vanlig fra første sekund.

Det var altså så deilig å klemme dem igjen, og selvsagt stor stas for Bjørn Erik og Mille å få se det nye huset med den majestetiske utsikten over hele Drammen. Det er enkelt å forstå at Kristin og Dennis falt pladask for denne drømmepakken. Huset er helt rått og beliggenheten kunne altså ikke vært bedre.

Jeg hadde ikke trengt å uro meg for ikke å oppnå mine daglige turer på minimum 10.000 skritt. Lysløypa ligger bare et steinkast unna, med deilig skau akkurat som jeg er vant med fra oppveksten min i Oslo.

I går tok jeg med meg Falk og dytta vogna utallige bakker opp til Hellashytta i Drammnesmarka. Jeg må innrømme at jeg angret et lite øyeblikk der da pusten omtrent tok livet av meg og svetten silte, men etter å lagt inn noen vannpauser underveis kom vi frem til slutt.

Det frista veldig med nystekte vafler og kakao, men vi valgte å holde avstand til hytta siden vi tross alt ikke skal omgås masse mennesker. Jeg har også bestemt meg for å prøve å holde meg til en utskeielse i uka, og den dagen hadde jeg jo allerede brukt opp.

Turen hjemover var unnagjort på et blunk, for da gikk det tross alt bare nedover. Vi storkoste oss i solsteika og det yrende vårlivet som var rundt oss på alle kanter. Denne opplevelsen var faktisk så kjekt at vi skal gå samme turen i dag også. Da skal Mille være med også, og det kan jo bli spennende. Jeg har nemlig ikke fortalt henne at det kun er oppover bakker til å begynne med. Vi får pakke med oss en sekk med frukt og kjeks tenker jeg, og dobbelt så mye drikke, for i dag skal det blir varmt ☀️

Se på all den blåveisen, så vakkert.

Det er en grunn for at jeg valgte dette bildet i svart/hvitt. Jeg var nemlig helt pumpa her, helt blodrød faktisk.

#familietid #drammen #barnebarn #hellashytta #utpåtur

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg