Et respektfullt og varmt forhold til svigerdatter og sønn, er alfa omega

God kveld, kjære dere.

Dere kan tro den her farmora her svever nå. Svever på en sky av kjærlighet. Kjærlighet til en liten krabat. En liten krabat, en prins som fyller hjertet mitt med varme for hver bidige dag som går.

Falk er altså så skjønn. En blidfis fra morran til kveld, så lett å lese, så lett å underholde. Farmor går aldri lei. Til og med det å bli tissa på (to ganger) er herlig. Alt den lille prinsen gjør, får farmor til å bare bli enda mer og mer glad i han.

De siste dagene har jeg altså flyttet inn i det koselige lille redet til trioen Kristin, Dennis og Falk. Mens mamma og pappa har vært på kjendisgalla, mens de har bodd på hotell, har jeg fått ha ene ansvaret for minsten. Den tilliten har jeg tatt dønn seriøst, for dette har jeg sett frem til lenge. Lenge før det egentlig var påtenkt et barnebarn i det hele tatt. Dette har vært en drøm, som endelig har gått i oppfyllelse.

Nå skjønner jeg plutselig hvorfor min egen mor alltid sa “ja” til å passe våre små. Hun stod alltid på tilbudssiden. Være seg om ungene ble kjørt hjem til henne, eller hun kom hjem til oss for å passe dem. For det kommer en tid da dette verdsettes høyt, da man for lengst har flydd fra seg og hverdagen så og si er nokså lik. Ikke misforstå, jeg synes på ingen måte livet er kjedelig, men en ny og kjærkommen epoke i livet har startet. En ny tid med overflod av kjærlighet, og jeg elsker den.

Bjørn Erik og jeg har alltid hatt gode og respektfulle forhold til de to guttene våre Pelle (22) og Dennis (28). Det har aldri vært noe tvil om at vi er enormt stolte over hva de får til og hvor glade vi er for at de er så omgjengelige å snille mot alle de møter på sin vei. Disse båndene skal vi selvsagt fortsette å dyrke, og nå er det like viktig å bygge opp et respektfullt og varmt forhold til svigerdatter Kristin også. For det er en ting jeg er ganske sikker på. Veien til et barnebarns hjertet går som oftes via mammaen. Har man et godt forhold til henne, er døra som regel alltid åpen når farmor sårt trenger barnebarn tid, og denne farmora trenger mye slik kvalitetstid i årene som kommer 💕

Jeg har ikke kasta bort et minutt på å komme meg fra toget i sentrum til det lille koselige huset til trioen på Grunerløkka. “Farmor i farta” – sparkesykkel er utrolig effektivt og gøy.

Planen var egentlig å følge med “live” på festen mamma Kristin og pappa Dennis var på, men det startet midt i dagens siste kosetime, så da fikk vi heller ha det til gode.

Foto under: Lånt/printscreena fra Se og Hør

I skrivende stund er jeg på vei hjem fra Oslo til Stavanger med toget igjen. Som dere ser, så mangler jeg ikke noe.

#familie #barnebarn #passebarnebarn #godefamiliebånd

2 kommentarer
    1. Jeg skjønner utrolig godt hva du snakker om da jeg selv er så heldig å ha blitt farmor for 5 uker siden. Det er bare helt fantastisk og jeg er også så utrolig glad for forholdet jeg har til svigerdatter og sønn. Jeg får lov å være med lille Amelia så mye jeg vil og jeg elsker hvert minutt av det. Jeg respekterer deres liv og klarer å la være å fly ned dørene hos dem selv om at de bor 6 minutter unna. Vi er heldige vi som har den gleden av å være farmor’er ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg