Farmor er på vei med rabarbra, Troika og mange varme klemmer!

Endelig er dagen her! Nå skal farmor få knipt barnebarnet sitt igjen ❤️

Vekkerklokka stod på fem i morges, så jeg fikk barbert leggene, klæsja på litt selvbruningskrem og sist men ikke minst gått en tur med Pippi-luska. Nå skal jeg nemlig ikke se henne på en hel uke, så da var det viktig med litt ekstra kos før jeg trasket avgårde for å rekke bussen.

Bjørn Erik mente jeg burde ta en drosje inn til togstasjonen, men hallo, han tok tross alt med seg all baggasjen for meg på søndag i bilen sin, så jeg hadde kun en ryggsekk som skulle med, så buss var jammen meg ikke et vanskelig valg i dag. Så presis klokken seks stod jeg klar som et egg og ventet på bussen, første etappe til mitt kjære Oslo.

Vet dere hva? Jeg har faktisk gleda meg masse til å ta tog igjen. Jeg kan ikke huske sist gang jeg gjorde det, men det har lenge stått på ønskelista mi. Det er nemlig alt for ensformig og ukomfortabelt å sitte rett opp og ned i en bil hele veien til Oslo, synes jeg. Det og fly tar jo også litt tid når man må ta buss til og fra flyplassene, så hvorfor ikke spare miljøet litt og heller lene seg godt tilbake i de gode stolene på toget og nyte vakre Norge på sin vei? Som “honnør”-reisende ble det ikke dyrt heller, så madamen spanderte på seg “komfort” sone også, så dere kan tro noen koser seg akkurat nå.

Det ser kanskje litt snålt ut at jeg har med meg rabarbra og en stor kopp med sukker, men Pelle som flytter inn til oss i dag, spiser det ikke, og jeg kunne rett og slett ikke la dette snadderet gå til spille. Jeg vet derimot ikke om det blir så populært å knaske dette høylydt sånn som jeg pleier å gjøre det hjemme, så jeg skal legge godviljen til og forsøke å nyte det noe mer forsiktig…

Ja, innerst her ved vinduet sitter jeg og nyter turen.

Klart rabarbraen måtte være med!

“Gammal-dame” sjokolade, sier ungene. 

Endelig et magasin helt uten retusjering av bildene sine, slankestoff og reklame! Et kvinnemagasin til tusen, som ikke skyr unna de vanskelig sakene. Klart jeg var raskt ute med å abonnere på dette!

Det blir Karpe konsert på meg seinere i sommer, så nå har jeg endelig tid til å lære meg den 29 minutters lange sangen…djiiisus så vanskelig!

Vi skrives igjen fra Oslo, fininger, nyt dagen!

 

 

#utpåtur #tatoget #kollektiv #komfort #vu

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg