For en dag!

Heihei fininger, bare meg her igjen.

Jeg går fortsatt rundt og smiler over opplevelsene jeg hadde i helgen. Ingen av oss jentene hadde egentlig planlagt dette, men hvor sprøtt er det ikke at vi alle tenkte i samme bane?

Noen av oss venninnene, gir fortsatt julegaver til hverandre, og denne gangen tenkte vi altså helt likt. Vi ønsker så sårt hele tiden å ha mer tid med hverandre, samtidig som vi gjøre noe kjekt i sammen. Så da dere, har vi altså hver for oss kjøpt opplevelsesgaver til hverandre. Boblelunsj, standup en helaften på byen. I hele tolv timer varte denne festen av en dag, og for hver skål vi tok underveis, ble latteren høyere når vi samtidig ønsket hverandre “god jul”.

Hele moroa startet høytidelig kl. 14 på det som nå helt klart har blitt min nye favorittrestaurant her i Stavanger, nemlig Bellies. Menyen er satt, man aner ikke hva man får på forhånd, og jeg må nesten klype meg i armen når jeg nå forteller dere at de ikke serverer kjøtt. Jeg er overhodet ingen vegetarianer, så hadde selvsagt noen tanker rundt det å skulle gå gjennom en hel 5-retters, men jeg hadde ikke trengt å uroe meg. Jeg vil ikke røpe for mye, men vi var alle enige om at det ene kunstverket av en matrett etter den andre var en rein matglede. Jeg har aldri noensinne brukt så mange positive adjektiver på diverse matretter før, det var rett og slett eksplosivt i munnen, og bedre start på denne speseille dagen kunne vi ikke fått.

Ikke bare hadde vi reservert bord lang tid i forveien på Bellies, det usedvanlig vakre cotailstedet Bella Rosa hadde også et bord ventende på oss. I nydelig vårsol trasket vi jentene muntert gjennom Stavanger by og er dere alle klar for et friskt pust hele den lange Pedergata har blitt? Det har poppet opp nye restauranter og kaféer overalt, blitt nesten som “Løkka” i Oslo, og det ga oss altså den boostén…vel, det kan også hende at boblene også var begynt å kicke inn. Jeg tror bildene under taler for seg selv, når det kommer til hva Bella Rose har å tilby. I rosa omgivelser utforsket vi den ene lekkerbisken etter den andre, og det var altså så kos. Klokka var bare fem på ettermiddagen, og stemningen gikk allerede i taket.

Klokken syv gikk turen videre til konserthuset. For første gang skulle vi få oppleve standup med selveste Dr. Bergeland (Jonas). Jeg vet et og annet om mannen fra før av, det er ingen hemmelighet at han til tider synes livet lugger litt, og spørsmålet var om han ville dele noe av dette med oss, få det til å bli humoristisk. For å være helt ærlig så tror jeg aldri jeg har ledd så mye i hele mitt liv. Han er helt klart en av de aller beste i sitt fag, han ga ikke latterkrampen et sekunds pause, han var rett og slett helt rå.

Det neste punktet på venninnekvelden er faktisk litt flaut å dele. Vi var alle enige på forhånd om at vi så absolutt ville ut og danse, så vi hadde også ordnet oss bord på funky “Tom and Lello”. Kvart på ti, altså allerede klokken 21:45, stod vi og skrapte for å komme inn på nattklubben. De hadde selvsagt ikke åpnet ennå, så Lello sjølv kom gapskrattet ut og ba oss roe det litt ned. Herrefred altså dere, du veit du har begynt å bli gammal når du vil på nattklubb så tidlig på kvelden at du er nødt å komme tilbake seinere fordi de ikke har åpnet.

Jaja, vi damene hadde ikke vondt av å rusle rundt hjørnet og besøke Gnu. Det var faktisk godt å sette seg ned og roe ned tempoet litt. Hmmm, når jeg tenker meg om, så gjorde vi jo egentlig alt annet enn å roe oss ned, for da fant nemlig undertegnende ut at vi for sikkerhetens skyld skulle begynne å shotte, noe jeg egentlig har slutta med for mange år siden. Jägeren kom altså på bordet, og dere vet, har man først begynt med det tullet der, så er det vanskelig å slutte.

Til slutt så fikk vi altså danset, og jeg kan faktisk ikke huske sist gang vi gjorde det. Vi stod på dansegulvet fra vi kom til vi gikk, så det er ikke rart leggene mine skriker i dag. Men ikke misforstå, det gjør overhodet ingenting. De minner meg bare på at vi jentene fortsatt har det som skal til for å skape den perfekte helaften for hverandre. Vi rocket den kvelden, i hvert fall i våre egne hoder, og jeg veit at vi garantert kommer til å fortsette å gjøre det i mange år til. Opplevelsesgaver er virkelig tingen. Avsette tid til å skape gode minner, for en fantastisk dag ❤️

Ikke bare var maten helt unik, servicen vi fikk var også fantastisk. Vil med dette også sende en ekstra takk til servitøren som faktisk hostet opp egen håndkrem til meg, da jeg hadde glemt min hjemme.

 

2 kommentarer
    1. For en fantastisk kveld dere må ha hatt,de bildene der lyver ikke 🙌 det er såå godt at det er flere enn meg som syns det er godt en gang hvert jubelår og kunne ta en tur ut og kose seg, mimre og egentlig innerst inne allikevel være glad at man ikke er 20 år enda 😄 been there, than that 👍
      Opplevelses gaver er så flotte gaver,jeg for min del har nok i skuffer og skaper av både mine ting og arveting at det er bedre med opplevelser man kan snakke om, mimre om og legge i kartoteket og ta det frem på en noe “stormy day”
      Jeg har nettopp begynt å følge deg Nina, jeg hadde gitt opp å drømme om å finne en blogger/influenser på min egen alder og jeg digger det 🙌 jeg digger deg, du er noe av det mest fargerike, kuleste, ærligeste menneske jeg har “møtt” og jeg gleder meg super masse til å følge deg videre 🌺 ønsker deg en fantastisk flott uke videre 🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg