Første dressurstevne…

God kveld, kjære dere.

Nå er vi jentene endelig på plass i sofaen, med lørdagssnop og nyoppstarta sesong 11 av Ru Pauls Drag Race (Netflix). Dette programmet er ikke akkurat Bjørn Erik sin favoritt, men han er hos en kompis og feirer bursdagens hans, så vi tuppene kan se på akkurat hva vi vil.

Før i dag derimot, var vi alle samla i stallen for å overvære Mille sitt aller første dressurstevne. Hun stilte i dressurklasse Lc1, og var altså så flink. Bjørn Erik og jeg ble rett og slett tatt skikkelig på senga, for vi visste ikke at programmet var så langt. Nå skjønner vi hvorfor hun har vært så opptatt av å være så lenge i stallen hver bidige kveld, for hun har tydeligvis øvd mye på det her.

Jeg blir egentlig litt stressa når det er stevne i stallen, for jeg er alltid så redd for at noen skal skade seg, men det er selvsagt i sprang og ikke i dressur, så i dag storkoste jeg meg uten at nervene tok overhånd. Alle jentene (og en gutt) var så flinke atte, og jeg synes altså det er så kjekt at Helle ordner til det her så de talentfulle ungene våre får testet seg litt. For mange av dem legger tross alt inn ganske mange treningstimer i uka på det her, og da er det gøy å se resultatene av all terpinga.

Nå har vi forresten kommet så langt at Mille ordner det meste i stallen selv på sånne dager som det her. Det eneste hun forlanger, er at vi stiller opp når det er hennes tur, og det gjør vi selvsagt med glede. Hun finner frem finstasen og fletter håret sitt, og sørger for at Sol ser helt nydelig ut. Hun har altså blitt så selvstendig, ikke rart Bjørn Erik og jeg oser av stolthet 💕

PS! Hvis noen lurer, så har Mille sikkerhetsvest på seg. Den er faktisk så fancy og tynn at den får plass under ridejakken…

Det bukkes høflig for dommeren før start.

Konsentrert til tusen.

Premiering på gang i klasse Lc1.

Helle, ildsjelen vår.

– Nina –

 

 

 

#islandshest #dressurstevne #hesterbest #hellehansenhestoghund

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg