Gjør nødetatene oppmerksom på at du har husdyr hjemme 🐾

Jeg er ganske så impulsiv av meg, er tross alt “vær”, og agerer derfor ofte før jeg har tenkt meg opp. For hvis jeg først faller pladask for noe, så må jeg ha det asap. Sånn som disse enkle klistremerkene her. De oppdaget jeg nylig i en diskusjonsgruppe vedrørende hunder, og selv så mener jeg de er geniale til tusen.

For tenk om det verste skulle skje dere, at det oppstod brann i huset en dag du ikke var hjemme. Da er disse merkene gull verdt for brannvesenet. De gjør dem nemlig oppmerksomme på at det bor dyr i huset, og sjansen for at de overlever ble plutselig bittelitt større.

Jeg var som sagt veldig impulsiv når jeg kjøpte dem, for jeg burde kanskje brukt litt mer tid på å se hva som var på markedet. For det optimale hadde jo vært at de lyste i mørket, at det var en form for refleks på de. Disse for derimot duge så lenge, men hyl ut hvis noen av dere kommer over noen med refleks 🐾

Jeg orker ikke en gang tanken på at det skulle skje noe vondt med de her…

🐾 Nina 🐾

 

#sikkerhetsmerker #brannsikkerhet #dyresikkerhet

4 kommentarer
    1. Jeg har også en slik lapp hvor det står antall husdyr. I fjor ble jeg beriket med en liten hund, en cavalier king charles spaniel. Dyr er helt fantastisk. Det er ikke uten grunn at hunder kalles menneskets beste venn, det skal være sikkert ❤️

      1. Jeg er helt enig med deg, de er og blir vår aller beste venner. Nå har jeg forresten fått tak i nye sikkerhetsmerker med refleks i. En venninne gjorde meg oppmerksom på det at dyrebeskyttelsen hadde 🐾

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg