Gjorde det stikk motsatte av hva jeg hadde lovet…

God etter middag, kjære dere!

I dag har jeg vært i byen og tatt farvel med Vibecke før jeg reiser. Det høres mer dramatisk ut enn det det egentlig er, men vi liker nå å gi hverandre en god og lang klem når det er en stund til vi treffes igjen.

Det siste Bjørn Erik minte meg på før han slapp meg av i byen, var at jeg gjerne ikke trengte å shoppe noe mer før ferien. Han vet av erfaring at vi som regel returnerer med dobbel baggasje i forhold til når vi dro, så det å bruke penger nå, er unødvendig synes han.

Det vanskeligste å pakke med seg på ferie, er sko. Jeg har derimot fått med meg at det lenge har vært “inn” med hvite jobbesko, det kan visstnok brukes til alt, til og med fine kjoler. Så det har lenge vært en plan å skaffe seg noen. Jeg har derimot ikke lyst til å legge ut på leting etter det de første dagene, så derfor tok jeg heller på meg den oppgaven i dag. I fred og ro prøvde jeg det ene paret etter det andre, og endte opp til slutt med noen klassiske, enkle og enorm lette noen. I tillegg kjøpte jeg med meg noen hvite ankelsokker som garanter ikke skal skli, rulle seg av hælen, alt skal med andre ord testes før vi drar. 

Bjørn Erik rullet selvsagt med øya når jeg pakket ut de nyinnkjøpte skoene, men jeg er overbevist om at dette var det lureste. Planen er nemlig å bo i disse skoene fra morran til kveld, og nå er jeg altså så heldig og kan gå dem inn de neste par dagene. For vet dere hva? Jeg har blitt alt for gammal til å bruke tid på å gå i vonde sko. Skulle disse plutselig ikke være greie allikevel, tar jeg heller på meg backup-plan nummer to, noen gamle gode filler som aldri slår feil.

Jeg regner med at Bjørn Erik raskt kommer til å finne ut at jeg har tapt et par-tre hundre lapper på å ikke vente med å kjøpe de i junaiten, men det får så være. Jeg har ikke noe dårlig samvittighet for at jeg har lagt igjen noen ekstra monetas i nærmiljøet vårt, for det er viktig det også. Vi er nødt til å sørge for at byen vår fortsatt overlever.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe inn noen nye blomster før vi reiser, men det er nå litt koselig å pynte opp for han Pelle-mann også…

Ha en fortsatt finfin lørdag!

 

#nyejoggesko #nyesko

6 kommentarer
      1. Du den genseren er altså så deilig, jeg må nesten spare den litt, så folk ikke blir lei av at alle bildene mine ser like ut hver dag 😂Jeg kjøpte den på salg her på Monki her i Stavanger og i går når jeg var innom hadde de fortsatt flere inne. Nå får du den sikkert til en femti-lapp 😍

      1. Tusen takk! Den oppstod ved en feil for to år siden, da vi skulle avfarge det lilla. Nå har jeg blitt så vant til det, at jeg kan ikke se for meg at jeg skal gå tilbake til noe annet 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg